Hoppa till innehåll

Havsöring Blekinge - Rapporter


ius

Recommended Posts

det är bara att prova. Jag har själv inte fiskat just där men det går upp öring i ån så fisk finns det. Annars finns det precis i början av karlshamns skärgård när man kommer från karlshamns hållet finna grynnor norr om farleden som ger 

öring .

Där är en liten ö som heter fläskö, runt den är fina ställe för havsöring men även grov gädda.

Du kan höra av dej så visar jag gärna dej  :)

 

Ola

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag var ute och kastade lite i en vik där jag väntade mig hitta näbbisar. Till min stora förvånig hade jag något större med rejäl paddel som lugnt gick runt och åt på något, men går bet på vad. Öring? I så fall, vad kan dom tänkas käka? Tobis eller spigg kräver lite mer jakt, inte bara simma runt med munnen öppen...

/anders@gäddfiske.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var ute och kastade lite i en vik där jag väntade mig hitta näbbisar. Till min stora förvånig hade jag något större med rejäl paddel som lugnt gick runt och åt på något, men går bet på vad. Öring? I så fall, vad kan dom tänkas käka? Tobis eller spigg kräver lite mer jakt, inte bara simma runt med munnen öppen...

/anders@gäddfiske.se

Stjärtfenan rätt upp?

 

Isf är det nog en raga som käkar märlor.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Stjärtfenan rätt upp?

Isf är det nog en raga som käkar märlor.

Inte direkt rakt up, men lite nosen ner och fenor upp i första fallet, i andra fallet simmade den med ryggen över ytan i 30 sekunder innan den gav sig neråt. Tempot kan stämma med märlor, inget som behöver jagas i alla fall...

/anders@gäddfiske.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hmm, är det en id så är det rekord med marginal, och lite för tidigt för id i den viken, det är lite för kallt.

Jag har funderat på om den ena sightingen kunde vara en rejäl torsk...

Får som sagt ut och försöka fånga en, får testa med märlor...

/anders@gäddfiske.se

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...