Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

"Fiske - lite djupare" onsdagar på TV4 sport

Featured Replies

Publicerat

Programledarna Johan Broman och Fredrik Sjöblom reser till olika vatten i Sverige för att fiska och titta närmare på svensk fiskevård. I varje avsnitt följer en eller flera kända personer med för att fiska och skänka pengar till ett valfritt fiskevårdsprojekt. Bland de medverkande syns Pernilla Andersson, Dregen, Börje Salming, Rafael Edholm och Lina Hedlund.

Kul program!

There's never enough time to do all the fly fishing you need!

Publicerat

Synd att man inte har den kanalen.

Root! Förlåt dem, de vet inte vad de gör!

Fd. Global Moderator

Årets Edgare 2012

Veritas liberabit vos

Publicerat

tyckte faktiskt att det var riktigt bra pogram då dem var högt uppe i norrr

fiska bör man annars dör man...
fiskar gör man likfan dör man...

Läs gärna min Flugfiske Blogg.

Både flugfiske äventyr och Flugbindning

http://joelsfiske.devote.se/

Publicerat
Synd att man inte har den kanalen.
Borde ju dyka upp på TV4 Play. Salming var uppåt och flugfiskade i förra.
Publicerat

Enbart "gratis"-kanalernas utbud kommer upp på tv4play

Publicerat
Enbart "gratis"-kanalernas utbud kommer upp på tv4play
Kollafe igen och nu ligger den äntligen uppe i TV4 Play. 2 avsnitt.
Publicerat

Man måste vara premium kund för att se på det ja.

Blir du premium kund kan du även se de avsnitt idol du missat ;)

Publicerat

Fan va najs! Ska sätta mig ikväll och kika. Soft och kunna se alla idol avsnitt och annan kvalitets tv som man annars missar när man är ute och fiskar . . . :P;)

Ett bompass är ingenting!

Publicerat

Någon som störde sig på hur de glorifiera laxfällor i senaste avsnittet?

Guide på Grönland under somrarna.

Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig.

Publicerat
  • Författare

Man måste vara premium kund för att se på det ja.

Blir du premium kund kan du även se de avsnitt idol du missat ;)

Idol vill jag inte se men Ensam mamma söker! där har vi kvalitetstv! :P

Publicerat

Någon som störde sig på hur de glorifiera laxfällor i senaste avsnittet?

Det måste jag ha missat, såg bara att de vittjade en fälla och Broman sa att det var intressant att se hur det funkade.

Publicerat
  • Författare

Ni har väl inte glömt att det är fiske på TV ikväll kl 22:00?

Publicerat

Ni har väl inte glömt att det är fiske på TV ikväll kl 22:00?

Du är en ängel. Tack.

Guide på Grönland under somrarna.

Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig.

Publicerat
  • Författare

Hmm undrar var de är och fiskar... Hmmm.

Publicerat

Härligt program, även om dom inte flugfiskar :) .

Kan möjligen tycka att dom inte borde hålla sina C/R öringar ovan vattnet så onödigt länge som de gör..

Publicerat

Härligt program, även om dom inte flugfiskar :) .

Kan möjligen tycka att dom inte borde hålla sina C/R öringar ovan vattnet så onödigt länge som de gör..

Ja, och håller dom inte alla fiskar dom sätter tillbaka i gälarna? Tycker det ser ut så iaf.

Trevligt program i övrigt.

Publicerat

Tydligen ska kvällens avsnitt innehålla ett inslag från Arjeplogsströmmarna, inspelat under helgen när manifestationen var!

Redigerad med Lujk

Publicerat

Vad trevligt.

Då kanske jag, Shanti eller Danne blir filmstjärnor :)

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat

Vad trevligt.

Då kanske jag, Shanti eller Danne blir filmstjärnor :)

Japp, blir spännande att se.....får hoppas att man klarade sig från att bli filmad, men risken är nog stor att man slank med på något hörn! :-)

Publicerat

Kanonprogram! Härligt att de tar upp problemet med arjeplogsströmmarna!!!

Publicerat

Grymt bra program, och jäklar i min låda vad Christer är bra! Man blir lite mörkrädd bara när det är samma människor som sitter i fiskevårdsområdets styrelse som det är i kraftverkets.

Publicerat

Att samma personer sitter på flera stolar är inget ovanligt i mindre orter. Detta behöver inte vara något problem men ibland blir några få mer tongivande. Detta "fenomen" förekommer lite varstans och resulterar inte allt för sällan i beslut som efteråt inte tycks allt för genomtänkta.

Något som skrämde mig var mentaliteten att eventuellt försämrat fiske skulle kompenseras med stödutsättningar. Jag trodde att denna inställning var något som de aktiva i FOVF börjat släppa för att istället prioritera biotopvårdsarbeten. Jag kan förstå utsättningar i områden med mycket högt fisketryck men då man har en unik stam att värna eller som i detta fall två eller tre (lekvandrande från sjöarna plus stationär) har jag väldigt svårt att se stödutsättningar som "vård". Vidare anar jag en egoism där kortsiktig ekonomi sätter tonen. Delägarna i kraftverket kommer säkert tjäna några kronor men vad gör detta åt byggden? Jag menar att ett levande friluftsliv och fiske kommer fler till del i form av tillresta turister med allt vad det innebär. I mina ögon är det mer uthålligt och chans för små orter som annars avfolkas att överleva. Nu känner jag att inlägget börjar bli långt och kanske något som passar i en annan diskussion.

Avslutningsvis vill jag säga att programmet var riktigt bra och att det var synd att liknande reportage inte fått mer utrymme i media. Fiskeprofilerna gjorde helt rätt som tryckte på fiskets fördelarna för hela samhället. Visst kan vi höja fiskekortsavgifterna men att enbart räkna inkomster utifrån fiskekortsförsäljningen kommer aldrig visa hela omsättningen.

Publicerat

Att samma personer sitter på flera stolar är inget ovanligt i mindre orter. Detta behöver inte vara något problem men ibland blir några få mer tongivande. Detta "fenomen" förekommer lite varstans och resulterar inte allt för sällan i beslut som efteråt inte tycks allt för genomtänkta.

Något som skrämde mig var mentaliteten att eventuellt försämrat fiske skulle kompenseras med stödutsättningar. Jag trodde att denna inställning var något som de aktiva i FOVF börjat släppa för att istället prioritera biotopvårdsarbeten. Jag kan förstå utsättningar i områden med mycket högt fisketryck men då man har en unik stam att värna eller som i detta fall två eller tre (lekvandrande från sjöarna plus stationär) har jag väldigt svårt att se stödutsättningar som "vård". Vidare anar jag en egoism där kortsiktig ekonomi sätter tonen. Delägarna i kraftverket kommer säkert tjäna några kronor men vad gör detta åt byggden? Jag menar att ett levande friluftsliv och fiske kommer fler till del i form av tillresta turister med allt vad det innebär. I mina ögon är det mer uthålligt och chans för små orter som annars avfolkas att överleva. Nu känner jag att inlägget börjar bli långt och kanske något som passar i en annan diskussion.

Avslutningsvis vill jag säga att programmet var riktigt bra och att det var synd att liknande reportage inte fått mer utrymme i media. Fiskeprofilerna gjorde helt rätt som tryckte på fiskets fördelarna för hela samhället. Visst kan vi höja fiskekortsavgifterna men att enbart räkna inkomster utifrån fiskekortsförsäljningen kommer aldrig visa hela omsättningen.

Mycket bra inlägg som jag stödjer till fullo!

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat

Tack, tack!

Vem vet, en dag kanske man engegerar sig också. Just nu är man i lite jävsituation, inte just när det gäller vattenkraften men annan naturvård ....... :ph34r: