Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509482 Lite nyfiken på det här varumärket. Vad gör de bra, vad gör de mindre bra? Någon särskild produkt som var deras "claim to fame"? Vilka säljer deras produkter i Sverige? Tacksam för all info. Och så har jag en fråga till moderatorerna: Är det någon idé att ha en del-area inom Utrustning som heter t ex Varumärken? Så att nybörjare, och nyfikna som jag, lättare kan att få koll på marknad och utbud. /Martin Vem är Martin G? Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509493 Det kanske vi ska ha.... vad tycker ni andra? Airflo är för mig framför allt kända för sina linor. Just nu har de ju en av marknadens bästa coatingar och de tillverkar även linor åt andra företag.... bla Vision och Guideline om jag inte minns helt fel. Jag tror att det är någon svensk webbutik som har tagit upp deras övriga sortiment (de har allt från spön till vadare tror jag...) ...det kan vara Piscari...(ni får korrigera mig om jag har fel.) Jonas Nordigårdswww.edgeflyfishing.comwww.wildfishsweden.se Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509524 Airflo blev först med stumma linor. Deras tidiga samarbete med Loop gav dem namnet Airflopp, linorna blev inte bra. Men det är länge sen och nu gör de riktigt bra linor tycker jag. Ridgecoatingen var deras idé om jag inte har fel, den som ser ut som ett kugghjul i genomskärning. De gjorde densitylinor för sjöfisket i England, Di 1, Di 2 osv till Di 8 där siffran anger sjunkgraden (Di 1, 1 inch/sekund tex) Guideline distrubierar en del av deras sortiment, Scandinavian supple stealth, sixth sense mm Går säkert att googla fram mer info Sen har du flylines.co.uk eller nåt sånt där finns ett jäkla utbud av Airflo tror jag. Airflo har bla det gamle regnbågstävlingsfiskareproffset Gareth Jones i sitt stall, nyskapande herre. 40 och småbarnspappa försöker hinna med att nörda på ändå. stockholms flugfiskecenter FFF - CCI Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr Författare comment_1509717 Sixth sense och den andra ska jag kolla. 40+ blev en flopp pga kvalitetsproblem eller? Har sett deras rullar i annonser också, är det någon kvalitet och känsla i dem? Rätt lågt prisade har jag för mig. Sen kanske någon som har testat Airflo-spön kan säga något. Deltaspöet verkar lite halvkultklassiskt. Många tack för infon, nu har jag i alla fall lite basic koll! Vem är Martin G? Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509724 Jag fick för mig att 40+ var en bra lina likaså Sixth sence, men min snabba research kanske inte har fångat det negativa Gäddan är min kryptonit! Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509744 40 + var en av de första svetsade linorna och var inte snyggt gjord. Nu finns den i nyutgåva som ser skitfin ut. 40 och småbarnspappa försöker hinna med att nörda på ändå. stockholms flugfiskecenter FFF - CCI Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509759 Har en sådan här rulle till gäddfisket. Funkar alldeles utmärkt.Lätt att byta spolar bra och jämn broms. http://www.piscari.se/Airflo-Switch-Cartridge-Flugrullar-4-X-Spolar-och-Vaska-Airflo-2011_prk/Produkt_srk/ Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509779 Det lobbas lite här och var (bla av mig) för deras sixt sense si som ett alternativ till coastallinan. AF ss si har betydligt längre klump än coastal och upplevs som mycket lugnare än coastallinans aggressiva tapering. Har testat 5/6 och ska prova 6/7:an i morrn. Lovar gott hittills. www.medfluga.se Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509794 Har använt airflo ridge distans #6 lina till guideline spö i ett år, det har funkat bra för mig. Rapport
Publicerat January 21, 201214 yr comment_1509855 Har ett delta classic i klass 6. Ett jävla tryck i klingan, rappt o fint. Lite lurigt att underhandskasta med. Jag är ingen kastfantom men lyckas pressa tighta bågar med detta spöt. I övrigt tror jag de har potenial att bli bättre, vet om att det är nya produkter på väg ut, en halvporrig rulle bland annat. Rapport
Publicerat March 1, 201214 yr comment_1524467 Köpte just en Airflo Delta Classic 9´ #5/6. Ska bli kul att testa vad den går för. Gillar jag den inte så läggs den under säljes. Rapport
Publicerat March 1, 201214 yr comment_1524586 Kommer nog testa nya Ridge Delta Clear Flyt 40 och småbarnspappa försöker hinna med att nörda på ändå. stockholms flugfiskecenter FFF - CCI Rapport
Publicerat March 1, 201214 yr comment_1524594 Det kanske vi ska ha.... vad tycker ni andra? Hade vi inte en sån area för ett par år sedan som kraschade när Normark inte fick samma respons som Sameo? Hehe Kanske missar jag nåt men det känns liknande.. Nya tider och nytt förhållande till tillverkarna...? Intressant iaf!! +för sånt! Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/ Delta 3 Pro Staff Rapport
Publicerat March 1, 201214 yr comment_1524638 Köpte just en Airflo Delta Classic 9´ #5/6. Ska bli kul att testa vad den går för. Gillar jag den inte så läggs den under säljes. Beror på om du gillar snabba styva spön. För det beskriver det spöt ganska bra. Har ett själv, ganska lätt o pumpa upp bra fart på linan. Jag kör mitt på kusten efter havsöring. Dock en aning besvärligare o lägga delikata presentationer med torrisar. De lägre klasserna ska tydligen vara underbara till det. Rapport
Publicerat March 2, 201214 yr comment_1524697 Beror på om du gillar snabba styva spön. För det beskriver det spöt ganska bra. Har ett själv, ganska lätt o pumpa upp bra fart på linan. Jag kör mitt på kusten efter havsöring. Dock en aning besvärligare o lägga delikata presentationer med torrisar. De lägre klasserna ska tydligen vara underbara till det. Oj f-n, det lät inte bra. Jag som gillar djup medium. Men jag ger det en chans, man vet aldrig. Rapport
Publicerat March 2, 201214 yr comment_1524751 Har du testat spöt med lina #7 eller #8? Eller med skjutklump? Men det kanske inte ändrar spöts karaktär. Rapport
Publicerat March 11, 201214 yr comment_1528682 Beställde Airflo skagit switch 360grain. Testades idag. Funkade klockrent, gillade linan skarpt. Blir fler Airflo linor för min del Rapport
Publicerat March 11, 201214 yr comment_1528716 Det kanske vi ska ha.... vad tycker ni andra? Airflo är för mig framför allt kända för sina linor. Just nu har de ju en av marknadens bästa coatingar och de tillverkar även linor åt andra företag.... bla Vision och Guideline om jag inte minns helt fel. Jag tror att det är någon svensk webbutik som har tagit upp deras övriga sortiment (de har allt från spön till vadare tror jag...) ...det kan vara Piscari...(ni får korrigera mig om jag har fel.) Jonas först o främst: Kanske ska lyfta ut detta till en ny tråd under feedback eller liknande? Jag tycker iden är riktigt bra. Man kan samla frågor generellt om en tillverkare, kanske även om en återförsäljare under en och samma tråd. Låt säga att typ Ken kan få härja fritt och svara på frågor om sitt varumärke under Sameo tråden (ok kanske inte härja fritt) men det är ett sätt för folk som undrar att både få veta att det finns representater för varumärket aktiva och även få svar på frågor. Men även för de varumärken som inte har någon som "representerar" dem här, samla ihop frågorna om tex. Sage som varumärke eller vem det nu än handlar om. Detta var lite halvt uppe i ett par svar i tråden om hur man ska bemöta oseriösa handlare, så jag hänvisar det som nämndes där. http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/ Visst där handlar det mycket om att just en eller flera representanter för varje företag är aktiva, men vi borde kunna göra vår egen Edge twist på det hela. Hmm det blev lite rörigt, och jag ska fundera lite mer www.marr.se Rapport
Publicerat March 19, 201214 yr comment_1531691 Beror på om du gillar snabba styva spön. För det beskriver det spöt ganska bra. Har ett själv, ganska lätt o pumpa upp bra fart på linan. Jag kör mitt på kusten efter havsöring. Dock en aning besvärligare o lägga delikata presentationer med torrisar. De lägre klasserna ska tydligen vara underbara till det. Du hade rätt. Spöts aktion passade inte alls mitt tycke. Så jag la den på säljes tråden. Prövade med en Optistream #6, och visst funkar det, men jag gillar slöare spön med mer känsla. Kanske skulle testa med en #7:a men har ingen sådan lina. Rapport
Publicerat April 16, 201214 yr comment_1545167 Har testat en Airflo lina en gång= aldrig mer. Var dock några år sedan. Linminne värre än en gammal telefon sladd. Men borde ju blivit bättre. Annars så borde dom ju vara i kk nu. Har däremot hört mycket positivt om deras linor nu. Kanske ska våga testa igen mao. Rapport