Hoppa till innehåll

Ny lina ut på marknaden!


Recommended Posts

Tjena!

Det kommer ut en helt ny flytlina på marknaden inom kort! 

Det är en lina som klarar av både över som underhandskast på ett sätt som verkligen Imponerar!

Jag har varit med och testat prototyperna och tycker att linan utklassar allt som finns på marknaden!

Linan är i första hand avsedd för fisket i sjöar, tjärnar och åar med begränsade kast utrymmen!

Kastegenskaperna och priset kommer att glädja många! 

Mer info senare!

  • Like 4
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Lite uppdatering om denna suveräna lina som har en fantastisk kortare framtapering som verkligen hjälper till slå ut tafsen på både överhandskast och vatten ankrade kast, utan att vara för brutal! Körde heldag i strömmande vatten så det blev kast med ganska stora streamer och mindre flugor i trånga lägen o och öppnare ytor med överhandskast! Sen är den väldigt rak i vattnet ( bild).

Kan bara konstatera att det är bästa linan jag fiskat med! 

prototype.5.jpg

20240709_144349.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är det någon "ny typ" av material? eller ny konstruktion? och/eller ny profil/tapering. På bilden ser det ut som en vanlig WF ju :) , men det kanske döljer sig hemligheter...

Den ser onekligen ut att ligga väldigt rakt iallafall.

Redigerad med Henko
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Henko said:

Är det någon "ny typ" av material? eller ny konstruktion? och/eller ny profil/tapering. På bilden ser det ut som en vanlig WF ju :) , men det kanske döljer sig hemligheter...

Den ser onekligen ut att ligga väldigt rakt iallafall.

Det är väl pris kontra prestanda som är grejen. https://netlines.se/prototype.html

Att bra linor har stuckit iväg i pris.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago, Henko said:

Är det någon "ny typ" av material? eller ny konstruktion? och/eller ny profil/tapering. På bilden ser det ut som en vanlig WF ju :) , men det kanske döljer sig hemligheter...

Den ser onekligen ut att ligga väldigt rakt iallafall.

Det är linans framtapering,vikt, klumplängd och skjutlinans diameter, allt sitter på rätt plats. 

Linan är designad för att vara lättkastad vilket den verkligen är! 

Priset på linan säger att det är en asiatisk lina och skulle den vara amerikansk lina med samma spec,

hade den knappast kastat bättre, den skulle bara bli dyrare!

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hört om av andra/som fått..som "testat" ..BRA betyg..skall nog testa en själv..YTTERST...SÄLLAN jag köper mig en ny lina..kan gå 4-5 år..ingen prylnörd.

Redigerad med Ismo
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

42 minutes ago, HansKlinga said:

Netlines .se 

Ok, jag klickade på den länken men fick felmeddelande. Får prova igen.

Edit: Har testat både från dator och mobil. Kommer inte in. Står att webplatsen inte kan nås.

Redigerad med Twitcher
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Verkar intressant, frågan jag tänker på är hur den håller i längden men det får tiden utvisa. 

Eller ni har kanske testat den ett tag Seppo?

För övrigt bra att ni tar fram en lina till bra pris. Linor i dag är ju alldeles för dyra. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

12 hours ago, ola stefan said:

Verkar intressant, frågan jag tänker på är hur den håller i längden men det får tiden utvisa. 

Eller ni har kanske testat den ett tag Seppo?

För övrigt bra att ni tar fram en lina till bra pris. Linor i dag är ju alldeles för dyra. 

Vi vet inte hur hållbar den är än, det har sett lovande ut så här långt!

Linan skjuter bra så man behöver inte luftkasta så mycket !

Har kört med linan i ett halvår o hårdtestat den, kastat mycket mer än vad man gör i vanligt fiske och än i bra skick! 

Tanke på priset så skall inte linans hållbarhet jämföras med linor som kostar ca 2000kr

Men kastegenskaperna är sjukt bra i denna lina!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick den igår å åkte ut till våra sjöar för att testa..... Ingen expert men sköt bra och ganska lik Rio dart (den gamla) mjukare än rion, låg bra i vattnet så den får sitta kvar på rullen till fem spöt.... Och inte minst ett bra pris på den🥰

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.



















×
×
  • Skapa ny...