Hoppa till innehåll

VERKAÅN


agge

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tilläggas kan att denna tog jag liggandes på mage med spöet viftandes mellan träden med nästan enbart tafsen ute samtidigt som jag var lunch för skogens alla mygg!

En klart grym upplevelse att få ta en så fin fisk i en så liten å och i så grunt vatten!

Jag är  ;D ;D ;D ;D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Muaytudd
Av någon anledning tror jag du klår oss alla snart  :'(

Kanske när jag har traskat lika många år längsmed Verka som ni... Mao om oändligt lååång tid...  :)

Rollo: Snacka om äventyr!

Mvh

Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske när jag har traskat lika många år längsmed Verka som ni... Mao om oändligt lååång tid...  :)

Rollo: Snacka om äventyr!

Mvh

Christian

mmmm, riktigt jäkla kul och spännade och då att inte förglömma, otroligt frustrerande med alla mygg och 2 missar innan jag krokade fisken! Tafsen var "lite" i längsta laget, ca 13 fot och på en 7 fots spö är det mycket.....det ger inte mycket utrymme för kast i trånga lägen.

Det bästa var att jag hittade en ännu större fisk lite längre nedströms

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Din Buse !! Har du listat ut var det är, då är vi minst 6 som vet var den står. ;)

:D den ön fiskade jag min första dag vid verka så det var ganska lätt att känna igen sig. Har varit där några gånger men jag har aldrig sett "han" vakat förut. Tror nog inte att jag blir först av oss 6 att ta han på tort  ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej på er

hur funkar det i verkaån  ? var löser man fiskekort ?

daniel

Det finns bara årskort och dessa ansöker man om korten hos Verkaåns FVO.

Vart man skall vända sig vet jag inte exakt, men det kanske någon annan kan fylla på med?!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Guest Muaytudd
Va kul. Jag hoppas att du tar kilot när du kommer dit nästa gång! God natt!

Det är inget måste. Bara vetskapen att de lurar sådana klunsar gör livet vid strömmen ännu trevligare.

Trevlig kväll.

Mvh

Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett trevligt vatten. Är det ett begränsat antal kort som säljs eller får alla som vill tag på årskort? Ska själv flytta ner till skåne i sommar, så det gäller att hitta lite nya vatten.

Det brukade i alla fall röra sig om 20 arskort per ar, därför är fisket fortfarande bra antar jag .

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tre saker om dagens fiske: Mygg mygg och mygg. Det var första fisketuren med myggplåga, därför blev man lite överrumplad!

Fisken tog på kläckare, gärna på väg upp, dvs sjunka en bit och sedan dra upp mot ytan. Kläckte Danica på kvällen! Vakfest men svårfiskat. Hittat lite nya större fiskar som skall få fler försök. Det tar tid att lära sig ån.

Mycket lite vatten!!! Men totalt sett en fin dag som vi var nöjda med.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...