Hoppa till innehåll

Historier


jakobj

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

2 stycken ah tuber lämnade städet efter läsningen idag:) (lite egna matrial val men tycker jag fick till dom rätt bra:). )

 

Fint det!

Det är säkert inte så noga hur man gör dom, har gjort dom med allt möjligt och det mesta funkar vid olika tillfällen och olika sorters vatten.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderar om jag ska försöka knåpa ihop en till faktiskt. Det händer inte så mycket spännande nuförtiden men jag har ju faktiskt upplevt ett öringfiske som slår allt jag varit med om tidigare och allt som står i den här tråden. Marcus hallqvist skrev om det i en tidning för nåt år sen men jag kan ju försöka skriva ihop en egen version av hur jag upplevde det kanske. Om inspirationen kommer förstås. :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Funderar om jag ska försöka knåpa ihop en till faktiskt. Det händer inte så mycket spännande nuförtiden men jag har ju faktiskt upplevt ett öringfiske som slår allt jag varit med om tidigare och allt som står i den här tråden. Marcus hallqvist skrev om det i en tidning för nåt år sen men jag kan ju försöka skriva ihop en egen version av hur jag upplevde det kanske. Om inspirationen kommer förstås. :unsure:

Tycker du kan vänta tills du gått stavgång i Baltak! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Fan Jakob, kan du inte adda mej som polare igen? Tjatade ju på där om samma fråga om spöet om å om igen så du blev väl less på mej... Men var så inspirerande att prata med dej, har aldrig fått bättre tips av nån än av dej... Lovar att inte tjata... :)

 

 

För övrigt jädrans läsvärda historier! :) Hade ju tänkt berätta för dej hur det går under min fiskesäsong, ett problem jag har från ifjol, det är när flugan bara stannar upp å det är en stor fisk, det hade jag behövt hjälp med...

 

 

Hmm, jag har varken tagit bort eller lagt till några vänner? Eller menar du facebook? Där har jag avslutat kontot helt och hållet. Det är bara att pm;a här om du vill! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Legendariska historier. Vilket öringfiske och vilken känsla i texterna! :)

 

Skulle vara intressant att läsa om ditt och Marcus fiske.

 

 

Orkar nog inte skriva något om det tyvärr. Kort sagt var det under ett och ett halvt dygn det hände. Vi fiskade två olika vatten, ett som icke skall nämnas i norrbotten och sen vindelälven. Fiskade kväll och natt i norrbotten, körde till vindelälven och sov en stund innan vi fiskade där under nästa kväll. Jag lyckades krångla upp 6 öringar, 2 på ena stället och 4 på andra, (kan ha varit tre men förmodligen fyra, vi var så förvirrade att vi inte var helt hundra dagen efter..) varav 5 över 4kg (en "liten" på 3,5kg) och den största på ca 7kg under detta ganska sanslösa tillfälle.  :blink:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...