Hoppa till innehåll

Fyrväpplingen-tråden


Recommended Posts

Du har ju lungsjöån och borrsjöån som ligger strax utanför falun. Är väl ca 20mil till falun. Kanske är lite långt men jag skulle gärna åka upp dit. Ser kalas fint ut.

http://www.flyfisher.nu/

Säg till om det blir för mycket off Topic, så kan vi ta den via PM :)

Borrsjöån verkar ju galet!!!!

Tyvärr är det fullbokat den helgen.. (en plats ledig ena dan)..

Redigerad med Polle
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ingen som är sugen på en bomtur till Väpplingen alt. Örsjön på lördag eller söndag?

Frugan är bortrest så jag tänkte still fiskesuget lite. Chansen att ha ett riktigt bra fiske är kanske inte så stor men men..

Ska skjutsa frun och barnet till Arlanda på lördag runt 9 men kan åka direkt därifrån till fiske om lördagen skulle passa bättre.

Någon?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ingen som är sugen på en bomtur till Väpplingen alt. Örsjön på lördag eller söndag?

Frugan är bortrest så jag tänkte still fiskesuget lite. Chansen att ha ett riktigt bra fiske är kanske inte så stor men men..

Ska skjutsa frun och barnet till Arlanda på lördag runt 9 men kan åka direkt därifrån till fiske om lördagen skulle passa bättre.

Någon?

Jag hade gjärna hakat på, men jag ska åka båt på lördag.

På söndag ska jag ha huvudvärk.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tyvärr vart det aldrig något fiske för mig i dalarna. Var och spanade på lite vatten men fiskade aldrig, bla Kärringforsen som såg riktigt trevlig ut. Det är en flugfiske sträcka med bara C&R.

Det var synd att ingen hade möjlighet att hänga på, får se om jag drar själv. Då blir det nog Örsjön några timmar... lat som man är :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kom att tänka på hjullagret Mathias. Ska vi boka nån dag?

Tack Juha, jag blir glad att du tänker på mig och bilen men vi har sålt skrället och skaffat en Skoda Fabia istället. Det blev en diesel och den fungerar mycket bättre än den där gamla A3:an.

Tyvärr vart det aldrig något fiske för mig i dalarna. Var och spanade på lite vatten men fiskade aldrig, bla Kärringforsen som såg riktigt trevlig ut. Det är en flugfiske sträcka med bara C&R.Det var synd att ingen hade möjlighet att hänga på, får se om jag drar själv. Då blir det nog Örsjön några timmar... lat som man är :)

Om två veckor är vi i Norrbotten och jag ska på fredagen få guidning av Lars Munk i Kengis bruks del av Torneälven. Ser väldigt mycket fram emot det. Jag har bara bokat två timmar men jag tror att det räcker. Sen blir det också fiske vid Lainio by plus på andra ställen.

Ha det så skönt oavsett vad du gör. Ta med dig badbyxorna för säkerhets skull. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag tog en fighter på ca 700g på en streaking caddis.. I övrigt fick jag ingenting.. Och det fick inte nån annan heller vad det verkade.. (Var iofs mest företagsfolk där på nått jippo med hyrda grejjer..) Men det var fullt med fisk i sjön.. Och även ovanför... Det hoppade nått frenetiskt igår.. Jag har inte ens sett så mycket hopp i örsjön.. Så nått wierd var det.. men det vakade bra på kvällen lagom tills man är tvungen att åka hem.... Tänkte försöka mig på en fisketur till i veckan.. nån som har ett bra förslag? Jag har inga problem att åka 20mil om det skulle vara så... (Om nån vill haka på så säg till.. Alltid kul att fiska flera..)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kan nog haka på jag med! När jag var där senast var det väldigt mycket vak.. gubben (inte Göran) sa att det var en flugfiskare som tagit 8 fiskar och löst extra kort på förmiddagen..

Kul Polle! Ska bli trevligt att träffa dig. :)

Jag är säker på att flera av oss gamla gubbar, kommer att dyka upp.

Min dotter va på direkt! :D:wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kul Polle! Ska bli trevligt att träffa dig. :)

Jag är säker på att flera av oss gamla gubbar, kommer att dyka upp.

Min dotter va på direkt! :D:wub:

Jag tänker åka ut och provsvinga lite nu så jag inte gör bort mig nästa helg..

Att vi blir ett gäng tycker jag låter förbaskat trevligt! Då är det också värt att sätta upp en edgegrillning tycker jag...

Det här blir nästa veckas snackis!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...