Hoppa till innehåll

Fyrväpplingen-tråden


Recommended Posts

Men, då kanske vi kan köra våran första höstfisketräff! :)

Gör allt i min makt, för att komma då! :)

Det blir första gången i år vi fiskar tillsammans alla också så det e ju jättekul! :D

Men nu fisk jag ett erbjudande om att åka upp till hammarstrand med min gamla lärare (Går ju ej grundskola längre ;) ) och fiska lite öring & harr , men det är bara kanske så vi får se :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det blir första gången i år vi fiskar tillsammans alla också så det e ju jättekul! :D

Men nu fisk jag ett erbjudande om att åka upp till hammarstrand med min gamla lärare (Går ju ej grundskola längre ;) ) och fiska lite öring & harr , men det är bara kanske så vi får se :D

Ta det! Det är ju bra mycket roligare.

Tog en sväng till Örsjön igår morse... Tog två på torrt tappa två i näckrosorna.. Torrfluga äger nu! Alla andra försökte med streamers och meta räka och skit. Där står jag och svingar svarta små myror och bara plockar :)

Jahaja, bara att plocka?! :) Låter lovande.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag kommer att boka båt inom kort för fiske 17:e september. Om man väntar för länge i september kan man helt enkelt bli utan. Om vi ska ha en träff måste vi spika snart men lördagen den 17:e känns rätt given.

Om någon vill följa med då, bor i Väster- eller Norrort, kan jag hämta upp denne/denna. Jag vill vara på sjön senast halv åtta så var beredd på bagarväckning. :)

Redigerad med MathiasL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag kommer att boka båt inom kort för fiske 17:e september. Om man väntar för länge i september kan man helt enkelt bli utan. Om vi ska ha en träff måste vi spika snart men lördagen den 17:e känns rätt given.

Om någon vill följa med då, bor i Väster- eller Norrort, kan jag hämta upp denne/denna. Jag vill vara på sjön senast halv åtta så var beredd på bagarväckning. :)

Tjena bor i Sundbyberg! - Ska se om jag kan få tag på ett lättare flugspö innan dess isåfall kan jag vara intresserad!

/M

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tjena bor i Sundbyberg! - Ska se om jag kan få tag på ett lättare flugspö innan dess isåfall kan jag vara intresserad!

/M

Det funkar skitbra. Sumpan är på så gott som på vägen. Jag bor i Bromma nära Bällstavägen.

Just det, då ska jag ta och boka båt till mig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hehe, var hon tvungen att skaffa jobb just nu? ^_^;)

Allvarligt, hur många ska dit på lördag? Av de jag hört så är keester + 2 med, ev. lagrace och Mikael S (ska jag hämta dig isf?).

Vädret verkar bli bra, 14 grader på dagen, solsken och måttliga vindar.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har fortfarande inte bestämt mig.

Tjejen vill kanske med om vi kommer. Vilket vore extra kul.

Absolut! Du kanske minns att jag sa att jag var kursare med henne way back in the day?

Annars kommer det fler tillfällen.

Jag gillar din avatar skarpt förresten. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Marcus då, det var ju han som startade den här träffen?

Det är Skysjön som gäller, va?

Defintivt Skysjön. Personligen gillar jag inte Rörsjön så värst och fisken smakar lite mer dy där.

Tror att Marcus skulle upp till Jämtland.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Keester, kan du fixa ved? Jag har ingen koll på var det säljs i mitt nya närområde. Jag tar med såg så kan vi fixa lite i skogen annars.

Ah, jag ser fram emot det här. Ska bli kul att fiska med er igen. Martin, om du inte får tag på båt så kan jag ta med dig i min men det går ju bara med två flugfiskare i en båt. Annars blir det farligt. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Keester, kan du fixa ved? Jag har ingen koll på var det säljs i mitt nya närområde. Jag tar med såg så kan vi fixa lite i skogen annars.

Ah, jag ser fram emot det här. Ska bli kul att fiska med er igen. Martin, om du inte får tag på båt så kan jag ta med dig i min men det går ju bara med två flugfiskare i en båt. Annars blir det farligt. :)

jag fixar ved! ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...