Hoppa till innehåll

När såg du en varg sist..?


Perro

Hur många har sett en varg?  

87 röster

  1. 1. Har ni sett en varg i vilt tillstånd?


  • logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För länge sedan dejtade jag en bodybuildartjej som heter Ylva.

Närmare en vild varg än så har jag aldrig kommit...

När jag övernattade i skogarna utanför Uddevalla (Herrestadsfjället) under regnbågsfisket ansåg de äldre att jag var galen och skulle dö en osmaklig död.

Jag sov i hängmatta och det hade synts varg i skogarna... Till min stora besvikelse såg jag inget som var vildare än en arg tjuvmetare. Han vart förvånad när jag dök upp bakom honom vid halvtvåtiden mitt i urskogen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

För länge sedan dejtade jag en bodybuildartjej som heter Ylva.

Närmare en vild varg än så har jag aldrig kommit...

:lol: "Jag blir hellre jagad av vargar..."

Förvånansvärt stor andel som trots allt har sett vilda vargar, fast flugfiskare tillbringar väl mer tid i områden där det kan finnas varg än genomsnittet av befolkningen..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:lol: "Jag blir hellre jagad av vargar..."

Förvånansvärt stor andel som trots allt har sett vilda vargar, fast flugfiskare tillbringar väl mer tid i områden där det kan finnas varg än genomsnittet av befolkningen..

Och än mer förvånande om jag utgår från mig själv att jag inte sett fler. Jag fiskar oerhört mycket i marker som håller rovdjur av alla slag. Undantaget järv. Jag ser massor av spår mer eller mindre färska.

Framtill idag har jag inte sett varken björn eller lo. Minutgamla spår av björn men inte mer.

Har iofs inte sett varg utanför bilen heller men jag stog vid ett tillfälle i ett område i Ulriksberg/Fredriksberg en sen kväll och lyssnade på valpar och vuxna som hade serenad på andra sidan sjön. Visst....jag hade 3 min språngmarsch till bilen och dom hade inte längre för att komma åt mig om dom ville. Dock tror jag inte att jag är ett byte och därför kände jag mig inte rädd heller utan fortsatte fiska istället.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

46% HAR sett vild varg! Väldigt imponerande för att vara ett så oerhört skyggt och ovanligt djur. :o

Själv har jag aldrig sett varg. Men björn, lo och järv många gånger.

46%!!? :o

Jag känner inte en enda människa som har sett varg förutom jag själv..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

46% HAR sett vild varg! Väldigt imponerande för att vara ett så oerhört skyggt och ovanligt djur. :o

Själv har jag aldrig sett varg. Men björn, lo och järv många gånger.

+1

Lite lätt avundsjuk på flugfiskare som fått den äran av att se varg. Dock så är det kanske inte så konstigt med tanke på att de flesta som sett varg utav medlemmarna på forumet har sett varg just utomlands på ställen där vargar är vanligt förekommande... Fränt är det ändock!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

46% HAR sett vild varg! Väldigt imponerande för att vara ett så oerhört skyggt och ovanligt djur. :o

Lika förvånad som du är jag över den siffran :o

Själv har jag aldrig sett varg. Men björn, lo och järv många gånger.

Samma här - järv, men vi får inte glömma "Vinnivardoräven", Skandinaviens största rödräv som du inte lyckades skida ikapp :P

//age

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...