Hoppa till innehåll

XXL rea på Orvis Recon


Libella

Recommended Posts

Tips! XXL har rea på Orvis Recon utgående modell. Jag köpte ett Orvis Recon #4 och ett #6 för 1500 kr styck, ordinarie pris 4000 kr styck. Har inte testat något av dem, men det jag har läst om dem i test verkar lovande... 

https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2019-4-weight-shootout/

Jag har ingen relation till XXL, om inlägget är opassande så får moderator radera det. Blev bara så glad, och ville dela med mig...?

Redigerad med Libella
  • Thanks 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
On 5/13/2020 at 3:05 PM, Libella said:

Tips! XXL har rea på Orvis Recon utgående modell. Jag köpte ett Orvis Recon #4 och ett #6 för 1500 kr styck, ordinarie pris 4000 kr styck. Har inte testat något av dem, men det jag har läst om dem i test verkar lovande... 

https://www.yellowstoneangler.com/gear-review/2019-4-weight-shootout/

Jag har ingen relation till XXL, om inlägget är opassande så får moderator radera det. Blev bara så glad, och ville dela med mig...?

Intressant länk! Tack för den!// Steen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Orvis Recon #4 8.6ft

Spöet i sig känns otroligt lätt i handen. låg swingvikt. För mig är det viktigt med låg swingvikt.
Upplever spöet som mediumsnabbt
Jag provade först med en Danielsson F3w 2-6 som jag nästan tyckte kändes lite klumpig på spöet. Bytte till en Danielsson Nymph W.
Då kändes det bättre.

Jag har provat 3st linor på det här spöet.
SA Aircel Short #4. Vi kom inte överens. Linan kändes nog lite lätt.
Guideline Presentation Evolve #4.. Känns helt ok. Kanske lite tung 
Guideline Highwater Evolve #4. Känns också helt ok, men också lite tung.

Har nu beställt en Orvis Hydros Superfine #4. Hoppas en del på denna lina då den har fått bra omdöme.

Ni andra som har Orvis Recon vilka linor har ni provat/fastnat för?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

On 5/28/2020 at 9:55 PM, normende said:

Orvis Recon #4 8.6ft

Spöet i sig känns otroligt lätt i handen. låg swingvikt. För mig är det viktigt med låg swingvikt.
Upplever spöet som mediumsnabbt
Jag provade först med en Danielsson F3w 2-6 som jag nästan tyckte kändes lite klumpig på spöet. Bytte till en Danielsson Nymph W.
Då kändes det bättre.

Jag har provat 3st linor på det här spöet.
SA Aircel Short #4. Vi kom inte överens. Linan kändes nog lite lätt.
Guideline Presentation Evolve #4.. Känns helt ok. Kanske lite tung 
Guideline Highwater Evolve #4. Känns också helt ok, men också lite tung.

Har nu beställt en Orvis Hydros Superfine #4. Hoppas en del på denna lina då den har fått bra omdöme.

Ni andra som har Orvis Recon vilka linor har ni provat/fastnat för?

Orvis Hydros superfine #4 blev kanon till spöet.
Mjuk skön coating , linan löper fint genom ringarna och bra glid. Den lägger ut sig så där precis lagom lugnt. Landar mjukt. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har varit ute och fiskat med Orvis superfine på Recon spöt idag. Helt underbar lina att kasta med. Fungerar riktigt bra som presentationslina. Man liksom smeker ut linan. Mycket skön känsla. Körde med fjäddrmygg,Nympher med och utan guldskalle.

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

8 hours ago normende sa:

Har varit ute och fiskat med Orvis superfine på Recon spöt idag. Helt underbar lina att kasta med. Fungerar riktigt bra som presentationslina. Man liksom smeker ut linan. Mycket skön känsla. Körde med fjäddrmygg,Nympher med och utan guldskalle.

 

Den linan håller jag som kanske den bästa allroundlinan jag har hemma just nu. Den är väldigt bra på på typ allt och sen är det ju en egentligen en SA/Masterylina (Orvis äger dem)  med deras bästa coating så i kombination med en välbalanserad tapering blir det succé. Den har ju funnits några år nu och det förvånar mig att den inte slagit mer? Fast det kanske är många som tvekar för att Orvis inte varit ett namn på linor traditionellt?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

24 minutes ago, Jonas said:

Den linan håller jag som kanske den bästa allroundlinan jag har hemma just nu. Den är väldigt bra på på typ allt och sen är det ju en egentligen en SA/Masterylina (Orvis äger dem)  med deras bästa coating så i kombination med en välbalanserad tapering blir det succé. Den har ju funnits några år nu och det förvånar mig att den inte slagit mer? Fast det kanske är många som tvekar för att Orvis inte varit ett namn på linor traditionellt?

Utom det sk "kolasnöret". Det är legendariskt.

Jag kanske skulle testa den orvislinan. Det är alltid kul med nya grejer... :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hydros superfine är en riktigt riktigt bra lina! skulle vilja ha den i klass 7 också. någon som vet om den finns som sjua, med annat namn typ? Man kan ju lätt få för sig att den är gjord bara för finlir men den är ju tvärt om en riktig powerlina.jag har den i  kl,4 och 6. 4:an på hardy artisan är rena drömmen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

7 hours ago, Ixoye said:

Är Orvislinan en halv klass tyngre?

 

7 hours ago, Ixoye said:

Är Orvislinan en halv klass tyngre?

Jag har för mig att den är en halv klass tyngre.
Men där är nog inget som man ska bekymra sig för, utan rent av en fördel. 
 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...