Hoppa till innehåll

Runningline coated


Recommended Posts

Jag har använt ett par av Loops och varit nöjd med dem.

Jag har också kört med Cortland 444 SL runningline och gillade den lika mycket som klumplinan = mycket. Just den jag hade var tyvärr för svag och när jag förlorade en sprillans Rioklump i Emåns strömvirvlar kasserade jag den...

  • Sad 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago, Andersson said:

Nån som har något tips på en flytande runningline?

Jag kör med Guidelines Compline men den sjunker ju och det är så jäkla irriterande när den fastnar i stenar i botten, runt bena och fötterna.

Jag kör med Varivas som inte är coated med är ändå flytande. Klockren om man inte vill ha coated men ändå en som flyter.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag kör mestadels mono, Berkley bit game eller Varivas.

Rio connectcore är bra, men svindyr. Senaste åren har jag använt visions nymph line som runningline när jag behöver en flytande lina. Funkar minst lika bra som conectcore.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

33 minutes ago, Andersson said:

Okej!

Rio Slickshooter är inte flytande då?

Den har jag inte koll på och brukar inte köpa "vanliga" skjutlinor då dom kostar på tok för mycket för vad man får. 
Varivas kostar 300kr 100m. Det är också lite saftigt jämfört med Berkley men andra kostar typ 3-400kr för 30m. 

Gillar inte coatade längre. Dels för dålig hållbarhet och skarven blir klumpig och fastnar lättare i ringarna. Knyter på klumpen på mono runningline och det blir lite smidigare än öglor. Det är min erfarenhet och tycke/smak. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

15 hours ago, Andersson said:

Nån som har något tips på en flytande runningline?

Jag kör med Guidelines Compline men den sjunker ju och det är så jäkla irriterande när den fastnar i stenar i botten, runt bena och fötterna.

Den här brukar jag köra: Fishline.se - Vision Ace Control Skjutlina .039"

Den är helt ok, kan kännas lite sträv, men funkar bra.

Bonus är dessutom markeringarna var 5 meter så man lätt kan hålla koll på hur mycket skjutlina man har ute.

Färdiga öglor är praktiskt, och den främre är stor nog för att kunna träs över en spole så man lätt kan skifta klump.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

2 hours ago Henka sa:

Den här brukar jag köra: Fishline.se - Vision Ace Control Skjutlina .039"

Den är helt ok, kan kännas lite sträv, men funkar bra.

Bonus är dessutom markeringarna var 5 meter så man lätt kan hålla koll på hur mycket skjutlina man har ute.

Färdiga öglor är praktiskt, och den främre är stor nog för att kunna träs över en spole så man lätt kan skifta klump.

Ganska saftigt pris för att vara en skjutlina😏

Inga andra tips på flytande skjutlinor?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...