Hoppa till innehåll

Loop Gass Signature


Lusen

Recommended Posts

Ingen aning men de äldre Gass är iallafall en mycket fin spöserie. Säkert de nyare också.

En ganska anonym serie då Görans fria händer i den serien gav ganska otraditionella längder och klasser helt anpassade efter hans eget sätt att fiska. Men det är mycket, mycket fina spön som jag ser det och med en totalt glasklar linje om man sätter sig in i användningsområdet för respektive spö.

Mina favoriter har varit 14'6 och 12'6 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har med generation 1. Har hela serien 😍 Håller med om att de är väldigt fina. 

På 14,6 just nu sitter en Versitip klass 9. Passar fint till mig. Har använt allt från 36 -42g och det funkar beroende på vilken lina det är.

Jag tror du ser skillnd på rullfästet. Tror genartion 2 har mörkare fäste (inte helt hundra).

Vet inte om det är nån direkt skillnad på aktionen mellan dem.

Har du ett på gång och vill testa så är du nånting i Mörrum så kan du höra av dig så kan du få testa ett Gass.

 

 

 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Dom första 14,6 orna var väldigt styva och passade bra som sjunklinespön. Andra generationen var mjukare och trevligare enligt mig. 12,6 an är ett av dom bästa tvåhandsspöna jag testat. 494 an var Görans favoritspö att gå och rolla med. För underhandskast var det en favorit för mig men överhandskasta gick inte! 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tack snälla för infon, jag håller på och kollar lite efter ett längre och kraftigare tvåhands typ 13,6 - 14,6. Har idag en 12 fotare på 23 gram som jag har till det mesta fisket. Men det kunde vara trevligt att komplitera med ett kraftigare. Får se om det dyker upp något roligt så småningom, har ingen brådska. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en 14'6 generation noll ungefär. En tidig prototyp som aldrig kom i produktion. Förmodligen det vassaste spö jag testat men tyvärr för sprött. Knäckte en del och fick ersätta med en produktionsdel vilket gjorde spöt mycket tråkigare tyvärr.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

22 hours ago, Lusen said:

Tack snälla för infon, jag håller på och kollar lite efter ett längre och kraftigare tvåhands typ 13,6 - 14,6. Har idag en 12 fotare på 23 gram som jag har till det mesta fisket. Men det kunde vara trevligt att komplitera med ett kraftigare. Får se om det dyker upp något roligt så småningom, har ingen brådska. 

Då ska du leta efter ett Gass 14' 8/9. 

Väldigt trevligt spö. Hade lite problem med det i början men nu har det vuxit fast och är ett klart favoritspö som används väldigt ofta.

Ett budget spö jag kan rekommendera är Pool 12 TNT 14,6 #9-10 också väldigt trevligt spö...svåra att hitta på marknaden men mycket prisvärda när de väl kommer ut.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...