Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, Dorin_89 said:

Nån som vet om det är isfritt i Bråviken?

Dags för fiske snart!?

Förra helgen var det öppet från typ utanför Sandviken . Sönderbruten is utmed  stranden  vid Marmorbruket. Vet ej läget  idag.

• Thanks 1
  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nytt PB från bråviken i helgen.  Fisken är odlad, troligen gullspångare från strömmen.  Vägd i ett c&r kitt till 6 kg men kittet vägde 6 hg.   

Nya tag.! Fiskade ett kort pass i Tisdags utan resultat. Nytt pass halvvägs ut i viken i dag. Fiskade en lång strand, grunt, noga, sakta och precis när mörkret föll och likstelheten nästan var total,

Åkte iväg efter att jag postat igår och tänkte det blir kanske jag som spricker nollan och det blev så. Tog en riktigt fighter på strax över 3kg. Den tog på en nors imitation och hoppade som en galnin

Posted Images

• 3 weeks later...
21 hours ago, Dorin_89 said:

Någon som har spräckt nollan? 

Åkte iväg efter att jag postat igår och tänkte det blir kanske jag som spricker nollan och det blev så. Tog en riktigt fighter på strax över 3kg. Den tog på en nors imitation och hoppade som en galning. ?  Klippt fena dock så inte en vild men men riktigt bra start på säsongen. 

IMG_3495.JPG

• Like 7
På 2021-03-28 at 12:42 Dorin_89 sa:

Åkte iväg efter att jag postat igår och tänkte det blir kanske jag som spricker nollan och det blev så. Tog en riktigt fighter på strax över 3kg. Den tog på en nors imitation och hoppade som en galning. ?  Klippt fena dock så inte en vild men men riktigt bra start på säsongen. 

IMG_3495.JPG

Var ungefär är detta? Ute nu runt bodaviken och kollar läget :)

7 minutes ago, Freddaaaaa said:

Haha, tänkte ju mer en fingerpekning åt rätt håll för en amatörfiskare ?

De finns typ överallt vid stränderna.

• 2 weeks later...

Hej,

Jag känner att jag behöver fråga er, erfarna HÖ fiskare.

Jag och min son har säkert nu varit ute och fiskat HÖ 30-40 gånger med resultatet 1 fisk, som släppte precis vid kanten, den var silver.

Varför får vi inte fisk, eller ens hugg. Jag skulle vilja påstå att vi är på hotspots där jag vet att flera av er tagit fina fiskar. Vi fiskar på den bästa årstiden för fisken och under dygnets alla timmer. Vi använder spinnspö och har i mitt tycke fina drag för just HÖ, vi har provat alla typer av färger och storlekar på drag och testat många olika invevningstekniker. 

Vi har vadare och fiskar av hela stränder längs den norra sidan, gåendes längs med vattnet.

Jag vet att HÖ fiske inte är enkelt, men så här svårt?

Jag undrar, är det fluga som gäller för att få HÖ i eller runt Bråviken?

Stort tack för eventuell feedback från er proffs 

Hälsningar

Jimmy

PS: All fisk går tillbaka till sjön, vi fiskar bara för nöjes skull.

Edited by Jimmy Lundell
1 hour ago Julle68 sa:

Har du testat med bombarda? De flesta som spinnfiske havsöring fiskar för långsamt och utan spinnstop. Kolla även in just fishing DK på Youtube.

Ko

Hej Julle,

tack för ditt svar, vi har inte provat att fiska exakt enligt bombarda med flöte osv, men vi har testat alla vevstopsvarianter och olika hastigheter. Känns som vi har testat de flesta varianter.....😫

Edited by Jimmy Lundell