Hoppa till innehåll

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Publicerat
21 hours ago, Dorin_89 said:

Någon som har spräckt nollan? 

Åkte iväg efter att jag postat igår och tänkte det blir kanske jag som spricker nollan och det blev så. Tog en riktigt fighter på strax över 3kg. Den tog på en nors imitation och hoppade som en galning. ?  Klippt fena dock så inte en vild men men riktigt bra start på säsongen. 

IMG_3495.JPG

• Like 7
Publicerat
På 2021-03-28 at 12:42 Dorin_89 sa:

Åkte iväg efter att jag postat igår och tänkte det blir kanske jag som spricker nollan och det blev så. Tog en riktigt fighter på strax över 3kg. Den tog på en nors imitation och hoppade som en galning. ?  Klippt fena dock så inte en vild men men riktigt bra start på säsongen. 

IMG_3495.JPG

Var ungefär är detta? Ute nu runt bodaviken och kollar läget :)

• 2 weeks later...
Publicerat (redigerad)

Hej,

Jag känner att jag behöver fråga er, erfarna HÖ fiskare.

Jag och min son har säkert nu varit ute och fiskat HÖ 30-40 gånger med resultatet 1 fisk, som släppte precis vid kanten, den var silver.

Varför får vi inte fisk, eller ens hugg. Jag skulle vilja påstå att vi är på hotspots där jag vet att flera av er tagit fina fiskar. Vi fiskar på den bästa årstiden för fisken och under dygnets alla timmer. Vi använder spinnspö och har i mitt tycke fina drag för just HÖ, vi har provat alla typer av färger och storlekar på drag och testat många olika invevningstekniker. 

Vi har vadare och fiskar av hela stränder längs den norra sidan, gåendes längs med vattnet.

Jag vet att HÖ fiske inte är enkelt, men så här svårt?

Jag undrar, är det fluga som gäller för att få HÖ i eller runt Bråviken?

Stort tack för eventuell feedback från er proffs 

Hälsningar

Jimmy

PS: All fisk går tillbaka till sjön, vi fiskar bara för nöjes skull.

Redigerad med Jimmy Lundell
Publicerat (redigerad)
1 hour ago Julle68 sa:

Har du testat med bombarda? De flesta som spinnfiske havsöring fiskar för långsamt och utan spinnstop. Kolla även in just fishing DK på Youtube.

Ko

Hej Julle,

tack för ditt svar, vi har inte provat att fiska exakt enligt bombarda med flöte osv, men vi har testat alla vevstopsvarianter och olika hastigheter. Känns som vi har testat de flesta varianter.....😫

Redigerad med Jimmy Lundell
  • 11 months later...
Publicerat

Hej

Någon som har provat fiskelyckan iår?

Jag var ute för ca 3 veckor sedan men det var för bra väder och en del is i Lindös hamn vilket gjorde lite kämpigt att komma lös med båten till öppet vatten.

April är ju en het månad för HÖ i Bråviken.😉

• 8 months later...
Publicerat

Någon som nyligen sett isläget inne i Bråviken? Förra helgen var det en del is inne i viken men där det var öppet var det fullt med isflak längs kanterna ända långt utåt pga SV vinden så var ändå helt ofiskbart, blåser ju mycket SV nu med så är rädd för att det är för mycket isflak fortfarande intill kanterna även där det är öppet. 

Hoppas på mer öppet vatten till premiären vilket jag TROR kan gå då det ska vara en del plusgrader denna vecka. Några här som ska ut och premiärfiska? (Om inte isen förstör)

Publicerat
5 hours ago, Lippe said:

Isen hann försvinna så man kunde premiärfiska i alla fall, någon som var ute och fick något? Själv fick man en färgad på ca 50 cm.

Långt in eller långt ut i viken?

• 1 month later...