Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat
Ska bli intressant att se hur nya Loop-jackan klarar sig kvalitetsmässigt, senaste åren har ju inte inneburit någon kvalitetschock i positiv bemärkelse iaf! Hoppas det det blir bättre nu, alltid roligast med inhemska märken (även om tillverkningen sker på andra platser).

Japp,

Funderar därför på simms G3/G4 eftersom jag vet att de har utomordentlig kvalitet.

Vore lite tråkigt om jackan för 4000+ går sönder efter ett par säsonger.

//Jonas

• Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Jag kan inte kommenterar Simms jackan, men har själv haft en LOOP jacka i 2 år nu och är väldigt nöjd med den. Jag vet inte var den stämpel av dålig kvalité kommer ifrån. Min höll tätt i alla väder. Gott om utrymme för varma kläder under och smidiga fickor och sådant. Har stått ut i flera timmars spö regn flera ggr utan att bli blött.

Jag vet också att LOOP har satsat sten hårt på utveckling av sina kläder och har svårt att tror att dom skulle släpper något dåligt.

Att jackan kommer från ett Svenskt företag måste också räcker till något tycker jag.

Tänk miljö, tänk ekonomiskt och köpa lokalt. Jag vet inte var dom tillverka Simms, men Polen känns lite närmare än Kina??

post-7109-1264408243_thumb.jpg

Publicerat
Helt grym jacka, den nya "Jaws" från Loop. 4-vägs strech gör den mycket bekväm att bära.

Sys i Polen. Materialen ska vara av det senaste och bästa. Som du själv skriver Jonas så visar

testerna att det är material som andas och står emot väta extremt bra.

Bifogar en bild på jackan.

snygg :) men så jävla dyr :rolleyes::wub:

• 4 weeks later...
Publicerat

Har fiskat slut på 3 par Simms Guidevadare och är inne på min andra Simms jacka (först G3 och nu G4). Har aldrig haft något att klaga på trots HÅRT användande. Håller man rent prylarna så andas de klanderfritt tills man helt enkelt har slitit ut dem. Har flera polare som har samma erfarenheter.

Har även kompisar som fortfarande "famlar i mörkret" bland diverse märken. Kassa blixtlås och vattenkylda vadare blir det allt som oftast för dem :lol: . Oavsett om grejorna heter tex Vision, G-Line Loop mm mm mm. Det är en sak att jackan eller vadarna är sköna eller moderiktiga.

Men det känns ju bättre om man har grejor som man kan lita på i ALLA väder och förhållanden.

Mvh Judas

Publicerat
Har fiskat slut på 3 par Simms Guidevadare och är inne på min andra Simms jacka (först G3 och nu G4). Har aldrig haft något att klaga på trots HÅRT användande. Håller man rent prylarna så andas de klanderfritt tills man helt enkelt har slitit ut dem. Har flera polare som har samma erfarenheter.

Har även kompisar som fortfarande "famlar i mörkret" bland diverse märken. Kassa blixtlås och vattenkylda vadare blir det allt som oftast för dem :lol: . Oavsett om grejorna heter tex Vision, G-Line Loop mm mm mm. Det är en sak att jackan eller vadarna är sköna eller moderiktiga.

Men det känns ju bättre om man har grejor som man kan lita på i ALLA väder och förhållanden.

Mvh Judas

Håller med till 110%

Publicerat

Jag skulle utan tvekan välja ett Simms plagg, Jag har kört mycket Simms genom åren och dom har ALDRIG visat några brister trots mycket användande både vadare som Jackor.

Äger själv två Simms vadare,två Jackor och kängor, dom har hållt med i fem år nu och inte ett enda läckage eller något som gått sönder!

/Emin Lager

Publicerat
Jag skulle utan tvekan välja ett Simms plagg, Jag har kört mycket Simms genom åren och dom har ALDRIG visat några brister trots mycket användande både vadare som Jackor.

Äger själv två Simms vadare,två Jackor och kängor, dom har hållt med i fem år nu och inte ett enda läckage eller något som gått sönder!

/Emin Lager

Mina gamla Simms Guide gick till himmelen efter 11 års trogen tjänst och det säger väl det mesta om kvaliten.

Publicerat
Mina gamla Simms Guide gick till himmelen efter 11 års trogen tjänst och det säger väl det mesta om kvaliten.
Tjenare! Jag har ett par av den "gamla" modellen Guide som har hängt med genom många fisken och jag pensionerade mina förra efter 7 år tror jag det var, super topp kvalite rakt igenom!
Publicerat
Tjenare! Jag har ett par av den "gamla" modellen Guide som har hängt med genom många fisken och jag pensionerade mina förra efter 7 år tror jag det var, super topp kvalite rakt igenom!

Kan inte annat än va nöjd med deras plagg.

Publicerat

Köpte den gamla modellen av Guide (Simms) förra aret för ca 199 € hos Flyfishing Europe , tyckte att att det var ett hyfsat bra köp. Det finns fortfarande nagra kvar, men har sett att manga storlekar är utsalda, hann i all fall själv fa en i Large. Min gamla jacka som är 12-13 ar gammal nu, där

membranet börjat rasa köpte jag pa den tiden ocksa som fjolarsmodell.

Publicerat

Har haft två Loop opti-jackor och har varit tvungen att reklamera båda,blev noppig vid armvecket å började läcka in vatten.

Sen blev det en G3,inget jag ångrar direkt,svårt att tänka mej att de finns en bättre jacka!

//Stefan

Publicerat
Hörde att Simms har blivi av med sin Gore-tex lisens iår. Dom höll inte de kraven som gore-tex kräver tydligen?

Stämmer detta?

Har också hört så, skulle inte förvåna mig men betalt kan dom ju iallafall ta för sina grejer

Publicerat

föga troligt,

Simms och Gore Tex har en historia tillsammans som går tillbaka till tidigt 80-tal. Ägare är personliga vänner. Det ska mycket till att samarbetet dom emellan bryts och det skulle finnas en uns sanning i det så hade Simms varit tvungna att ta bort kollektioner med Gore tex ur sitt sortiment. Det har mig veterligen inte hänt.

Hänt i veckan-nyheter med andra ord...

• 2 weeks later...
Publicerat

Känns som att hela tråden är meningslös. Att försöka jämföra ett plagg som inte finns/funnits på marknaden med ett som funnits i flera år. Det tar minst ett antal månader att testa en ny vadarjacka, och det finns väl ingen som har gjort, eller!?

Publicerat
Känns som att hela tråden är meningslös. Att försöka jämföra ett plagg som inte finns/funnits på marknaden med ett som funnits i flera år. Det tar minst ett antal månader att testa en ny vadarjacka, och det finns väl ingen som har gjort, eller!?

Om jag känner Loop rätt så är det vi konsomenter som får testa ut om deras nya jacka håller som låvat.

Publicerat

inte bara guld o gröna skogar med simms heller. har i vädigt många år använt simms vadare och varit nöjd. när g3 kom köpte jag genanast byxor o jacka. jackan har jag än i dag som resärv till min g4 jacka byxorna där i mot läkte diräkt o jag fick reklamera dom även dom började läcka efter bara ett par dagar.

på 2 säsonger förbrukade jag 3 par g3 byxor och hade samanlagt 10-20 tora fiske dagar med dessa. mit sämsta köp genom tiderna. kan nämna att jag till slut fick byta mot guide byxor som fungerade utan problem.

Publicerat
inte bara guld o gröna skogar med simms heller. har i vädigt många år använt simms vadare och varit nöjd. när g3 kom köpte jag genanast byxor o jacka. jackan har jag än i dag som resärv till min g4 jacka byxorna där i mot läkte diräkt o jag fick reklamera dom även dom började läcka efter bara ett par dagar.

på 2 säsonger förbrukade jag 3 par g3 byxor och hade samanlagt 10-20 tora fiske dagar med dessa. mit sämsta köp genom tiderna. kan nämna att jag till slut fick byta mot guide byxor som fungerade utan problem.

Håller med Per!

Mycket ojämn kvalité.

Publicerat

Måste säga att jag kommer att välja Loop nya Jaws jacka alla dar i veckan!! Pröva den på mässa i deras monter. Kikade sedan in på www.schoeller-textiles.com för att se om det var sant allt de sa, stämde exakt!! Måste säga att de är inne på helt rätt väg med miljötänket. Enligt Kim som tydligen är deras "klädansvarige" håller de på att ta fram en helt ny power dry Hood, med helt återavänt tyg!