Hoppa till innehåll

Edge fotoutmaning #1


Christian

Recommended Posts

Här kommer en fotoutmaning!

Är det fler än jag som har hårddisken full av platta landskapsbilder? Jag har aldrig riktigt gett mig tid att utveckla landskapsfotot, därför tänkte jag lägga upp en bild som ni kan få leka med här.

Intressanta parametrar som man kan fundera på är förgrund-bakgrund, skärpedjup, färg på himmel och vinjettering.

Posta er version av bilden, och förklara vad ni har gjort!

Lycka till!

Christian

ps

Ni får gärna posta andra landskapsbilder som ni har tagit och berätta hur ni har tänkt!

ds

post-1067-1266829710_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är alltid intressant att ge bildsinnet lite motion. Originalet är medvetet väldigt neutralt i färgerna. Så här när man har sett fler versioner kan jag erkänna att jag behöver bejaka färger mer i landskapsfotot. Tror jag är lite rädd för att det skall bli kitschigt.

Kul att så många postat! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Fusk? Då finns ju denna.

Haha! Men det svåra ligger ju i att fånga situationen som den är :)

post-10968-0-86589400-1309203566_thumb.j

Den här är t ex helt oredigerad och personligen hade jag inte velat ändra utseendet på den något särskilt. Sen att det är väldigt roligt att pilla i photoshop ska jag inte sticka under stol med, men då ska det klart framgå alltid :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haha! Men det svåra ligger ju i att fånga situationen som den är :)

post-10968-0-86589400-1309203566_thumb.j

Den här är t ex helt oredigerad och personligen hade jag inte velat ändra utseendet på den något särskilt. Sen att det är väldigt roligt att pilla i photoshop ska jag inte sticka under stol med, men då ska det klart framgå alltid :)

Man kan ju fota i JPG och låta kameran photoshopa åt dig :) Tar man i RAW så behöver man lyfta lite i bilden. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...