Hoppa till innehåll

Recommended Posts

Publicerat

Kommer att åka till transylvanien i slutet av augusti början av september och tänke passa på o fiska.

Någon som varit där lr vetskap om fisket? All info är av intresse 

Publicerat

Många år sedan jag var där...

Men pröva (det är vackert och fisk fanns då) åarna: Somesul rece samt Somesul cald. Ligger en bit väster on Cluj.

För "rece" så ta väg 107S och sedan 107T och ta dig upp förbi den (kör inte över) stora dam som dåren Caucesko lät bygga. Vägen var då mycket dålig men farbar. Vet inget om fiskekort.... den gången löstes det med en flaska whisky till skogsvaktaren.

Men som sagt, mycket kan ha förändrats...

• 2 years later...
Publicerat

Fick en hel del oring o harr, tyvärr så var vädret inte med oss. Det regnade o vattnet blev som Oboy. Maten o boende är riktigt bra, vägarna upp på berget slingriga o trasiga vid broar, annars ok. Skriv vad ni vill veta så kan jag svara därefter. Guide, boende, flygplats.... Kommer från trakterna o kan tipsa om vissa saker. 

20190828_193805.jpg

20190829_114405.jpg

20190829_081222.jpg

• Like 3
Publicerat

Den största 'vampyr' fisken vi fick. Glömde kolla huggisarna men den hade nog inga. Vi såg att vattnet har potential, eftersom efter regnet när vattnet var som skitigast kom bestarna upp o kippade efter luft på ytan ?

_20190903_103040.JPG

• Like 1
Publicerat

Vilket vackert område. Tack för att du delar med dig :)

Publicerat
2 minutes ago, Jonas said:

Vilket vackert område. Tack för att du delar med dig :)

Rent o fint, gästvänliga. Såg en 5liters petflaska i ån som jag var på vär att plocka upp men det var tydligen nån som kylde sin dricka, haha. Fick frågan om jag ville smaka innehållet 

• Like 1