Europa
36 topics in this forum
-
Tjo! I sommar kommer det bli en tur till Slovenien och en till Island, och jag undrar vad folk har för erfarenheter av att ta med sig utrustning på flyg? Jag flyger med Norwegian och Icelandair. T.ex. köpte jag till "fiskespö" på Norwegian, men det står "Avgift debiteras för varje enskilt föremål, per väg." Rent semantiskt betyder det för varje spö, men det låter mycket rimligare att det är per spötub eller spöväska? Skulle det inte vara vettigt med en strukturerad sticky som exempelvis kan innehålla följande: destination, datum, flygbolag, ev. mellanlandningar, länk till bagageregler, kostnad för specialbaggage, en text som beskriver upplevelsen av resan samt v…
-
-
- 12 replies
- 10.9k views
-
-
Hej hopp ! Sticker norröver på semestern i sommar, beräknas vara på plats mellan 22/6 - 9/7. Med norröver menas i detta fallet Kiruna, Gällivare, Jokkmokk med omnejd. Har varit i de norra delarna vid bara två tillfällen tidigare i livet i min ungdom och har därför ingen direkt erfarenhet av att fiska där uppe. Första gången var i December månad (två veckor) i Kiruna (det har jag inte bråttom att återuppleva, nä) och en andra gång med en dåvarande flickvän, uppe i Sollefteå trakten (Lycksele/Långsele om minnet inte sviker mig). Inget fiske vid något av tillfällena. Nåväl, med det sagt är förutsättningarna lite annorlunda denna gången och naturligtvis tänker jag beväpna mig…
-
-
- 15 replies
- 966 views
- 1 follower
-
-
Halloj! Ska vara en vecka i Bud mellan Ålesund och Kristiansund i början av augusti och tänkte ta med flugspöt, någon som har tips på bra platser i krokarna för främst öring? Och kanske tips på flugor, eller är det buggers och dyret som gäller?
-
- 0 replies
- 331 views
- 1 follower
-
-
Hej hej, Litet wildcard men tänker kolla ändå. Någon som vill hänga med till Island 8-12 april pga sent avhopp. Har 2 spön på västra Ranga 10-11 april😃Vi går efter grov havsöring och stationär såhär tidigt på säsongen såklart. Ranga håller fin fisk även på våren!! 9 april och halva 12e kollar jag spännande alternativ som vi kan kolla på tillsammans😊 Pris för kort o boende vid Ranga kostar 5500 pp för 2 dagar. Har förövrigt bott på Island tidigare Skriv DM vid intresse Mvh Sebastian
-
- 0 replies
- 385 views
-
-
Hej! Jag och min tjej ska åka på en roadtrip runt Island i början av April (6-18). Är väldigt sugen på att smyga ner ett spö eller två i ryggsäcken men är lite osäker eftersom jag inte har så stor koll på fisket där. Har sett lite Youtubeklipp och läst nån enstaka tråd här på forumet tidigare men inte mer än så. Nu undrar jag om det är för tidigt att ens tänka sig att fiska på Island i April eller om ni har några tips på vatten man skulle kunna besöka och hur det fungerar med fiskek kort där. För övrigt hade jag helst velat fiska lax men det kan jag säkert glömma. Däremot något schysst öring eller röding vatten kanske? Tar gärna emot all info som ges både hä…
-
-
- 25 replies
- 4.7k views
- 1 follower
-
-
Hej, Ska ner till Socadalen i slutet av maj och vill få till ett par dagars fiske. Ser det finns lite äldre trådar men tänkte kolla om någon har lite mer uppdaterade tips. Tanken är att boka en guide en dag för att hitta lite rätt direkt då tiden tyvärr är begränsad. Någon som har tips på någon bra guide ? kollar också lite boende så om någon har tips med det också är det uppskattat! Exakt plats är inte så noga då vi kommer ha bil. tack!
-
- 2 replies
- 1.4k views
-
-
Tjena Ska till Cypern ayia napa i Oktober farsan fyller 60 år. Tanken slog mig att man kanske ska packa med flugspöet? Har en saltvatten #6 Hardy Zane pro på 9 fot som man kan gå ner någon kväll från huset vi ska hyra och kasta lite i havet. Men är det någon idé att fiska från land där? Går det att få nånting och vad isåfall Fyll gärna på med tips och råd någon kanske har varit i området och provat?
-
-
- 4 replies
- 2.7k views
- 1 follower
-
-
Verkar att ha kommit lättnader i policyn på Island from15 juni Tourist can take a Covid-19 quick test at the airportand the results will be ready within 6-12 hours. This means that people would have to stay the first night in their hotel or accommodation until the results are ready. If the results are negative, people can travel without further official restrictions. OR: Tourists can bring an official statement from the local authorities of their country, confirming that they are not infected with the Coronavirus. OR: Tourists will be quarantined f…
-
- 1 reply
- 1.4k views
-
-
Kommer att åka till transylvanien i slutet av augusti början av september och tänke passa på o fiska. Någon som varit där lr vetskap om fisket? All info är av intresse
-
-
- 14 replies
- 5.7k views
-
-
Tjenare. Är intresserad av att åka utomlands för att fiska, har kikat på Skottland men har fått uppfattningen av att det är främst laxfiske där och att mycket är arrangerat. Vad jag söker är flugfiske i något land i Europa utanför Skandinavien, där man kan vara själv och helst bo bredvid älven i eget tält. Vill inte ha mycket folk omkring mig och vill kunna äta fisken jag fångar. Vill inte betala brutala summor för att få fiska! Någon som kan dela med sig av era resor?
-
- 8 replies
- 3.7k views
-
-
Den 20/4 öppnar flugfisket efter stationär öring i Þingvallavatn. Jag var där förra året och landade min dröm öring på 6,7 kilo på en vit nobler med röd butt. Jag kan starkt rekommendera detta fisket då det både är billigt (!) och fantastiskt kul. Det enklaste man gör är att köpa veidikortet, se länk, och ta in på ett billigt hotel i Reykjavik och ha tillgång till en hyrbil. Fisket börjar först på kvällen då den grova öringen söker sig in till stranden i födosök. Är det någon som är sugen så ställer jag gärna upp med mer info. Jag åker själv den 19/4. respekt/ jensa http://veidikortid.is/en/lakes/south/thingvallavatn-thjodhgardhurinn
-
-
- 252 replies
- 53.6k views
-
-
Inte illa! :D https://www.hooked.no/fluefiske/fikk-seks-havabbor-mellom-39-og-56-kilo-i-lopet-av-to-og-en-halv-time
-
- 1 reply
- 2.5k views
-
-
Så här i mellandagarna dryftas sommarplaneringen, och som vanligt är vi inte helt överens om hur tid och pengar skall disponeras... Jag undra om någon har bra tips på resor där man kan kombinera sol, bad och flugfiske? Gissa att karibien vore kul men tror det går bort av ekonomiska skäl, så Europa blir det nog. Kanske forna jugoslavien? Eller nåt annat? Mvh Per
-
-
- 3 replies
- 2.9k views
-
-
-
Jag och en polare har äntligen fått till en resa till Soca river i början an juli och det jag undrar för er som är beresta vad man skall tänka på och vad vi absolut måste ha med sig osv. Super tacksam på tips, kommer att ta guide första dagen och bor i Tolmin och kommer utgå därifrån. Tack på för hand.
-
- 0 replies
- 7.9k views
-
-
Lutar åt en tripp till Palma i juli-augusti någon gång och funderar på att ta med flugspöt. Har sökt i forumet och på andra ställen och då står det mest om kustfisket och nästan inget om fisket i vattendragen på ön. Någon som har erfarenhet? Arter? Fiskekort? Guider? Tack!
-
- 1 reply
- 12.1k views
-
-
Jag har fått ett erbjudande att åkak till Kolahalvön och fiska i mitten av augusti. Min fundering är det fortfarande bra öringfiske då?
-
-
- 7 replies
- 11.1k views
-
-
Hej på er, Har ni några favoritplatser i Europa för torrflugefiske efter öring/harr i februari? //Jonas
-
- 3 replies
- 9.4k views
-
-
Jag tänkte titta på en fiskeresa för mig och farsgubben till nästa vår. Hade gärna tänkt mig att resa i maj eller början på juni. Fiske efter öring och/eller harr och/eller röding är det som önskas. Inte utanför Europa och inga fantasipriser. Det får gärna vara lite bekvämt eftersom farsgubben inte är purung. Gärna strömmande vatten. Ge mig lite tips, snälla!
-
- 10 replies
- 8.2k views
-
-
Ska på semester till Slovenien i sommar. Undrar vart man enklast köper fiskekort? Kommer åka genom hela Slovenien så undrar lite vilken sträcka eller vilket område som passar bäst för en heldags flugfiske :-)
-
-
- 42 replies
- 32.4k views
-
-
https://www.facebook.com/groups/819054121507714/?fref=ts hittade en resa för dem som är sugna. själv har jag ingen möjlighet att åka på grund av gravid fru 5000kr inkluderar fiske 5dagar (fiskekort),fiske på privata sträckor,boende,transfer till och från flygplatsen även tillgång till guide vid något tillfälle. flyget betalar man själv och ligger på 978kr t&r JÄVLIGT SUGEN BLIR MAN!!!
-
- 0 replies
- 12.3k views
-
-
tjenare! jag och min bättre hälft sitter och planerar en liten semester i augusti, vi har kommit fram till att det lutar mot kroatien och slovenien, vi hade tänkt hyra bil och utforska båda länderna. spöna kommer självklart att vara med men vi hade även tänkt hitta lite andra aktiviteter så det jag undrar är om det finns någon här som har lite tips om platser man måste besöka, olika sevärdheter, badplatser, vandringsleder, matställen vad vet jag? fiskeplatser är såklart också intressanta, allt är intressant! tackar och bockar för alla tips! undrar även lite hur det är att åka över gränserna? är det bara att tuta och köra eller måste man tänka på något speciellt? (tän…
-
- 4 replies
- 11.3k views
-
-
Hej, Ännu en tråd om lsland Jag ska dit 10-15 juni. Hyr bil och tänkte åka till ett ställe och ha det som utgångspunkt där jag kan nå flera vatten inom rimligt avstånd (sover i bilen el i tält). Har några tips på ungefär vart jag kan åka där det finns flera alternativ. Ska fiska öring och röding, älvar och sjöar. Har lite svårt att få en klar överblick över vart på island olika vatten finns, då sökfunktionen i google maps inte fungerar så bra på island. Har någon tips på kartor som fungerar bra (typ gula sidor fast på island)? Första turen till island, så tar gärna emot tips om allt som kan vara till hjälp.
-
- 1 reply
- 11.1k views
-
-
Bosnienvecka....1-8 Juni. Finns några platser kvar, 630 Euro
-
- 0 replies
- 11.8k views
-
-
Hej på er, Jag och en kompis åker till Bled,Slovenien i september för att flugfiska. Vad kan vara bra att veta? Typ, storlek på flugor? Tafstjocklek? Alla tips mottages tacksamt:-) Med vänlig hälsning: Dextaman
-
- 0 replies
- 8.9k views
-
Recently Browsing 0
- No registered users viewing this page.