Hoppa till innehåll

Fiskeklubb i Stockholm


Joppjopp

Recommended Posts

Hej!

Eftersom jag missade Edge-samlingen på mässan och tvingades vandra bland utställarna i djup ensamhet undrar jag nu om någon har tips på någon bra fiskeklubb i Stockholm där jag kan hitta likasinnade som är snälla mot en nybörjare. Och vid nästa möjlighet att träffa Edgare ska göra ett nytt försök att hitta er :-)

Jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 91
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det finns ett antal men problemet är att många är fulla och inte tar in nya medlemmar. Däremot finns det kölistor man kan ställa sig på.

Kolla t.ex. på http://www.sportfiskarna.se/fiskeklubbar/k...Distr=Stockholm där har du minst 2st renodlade flugfiskeklubbar. Jag har själv vart medlem i SFFK och de har en fin klubbsjö om än med lite mycket mört... ;-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är medlem i Lilla Fiskelyckan i Haninge. Trevlig liten klubb med en hel del aktiviteter och resor. Klubben har Nedre Rudan som klubbsjö, med helt ok regnbågsfiske. Klubben är också fadder för två havsöringsåar i stockholmsområdet. Som medlem får man tillgång till båt i drevviken och även två flytringar som kan lånas kostnadsfritt. Man blir också medlem i sportfiskarna samt får sportfiskekortet utan extra kostnader. Ingen kö heller för den delen.

Mer information på www.lillafiskelyckan.se

Välkommen

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag är medlem i Lilla Fiskelyckan i Haninge. Trevlig liten klubb med en hel del aktiviteter och resor. Klubben har Nedre Rudan som klubbsjö, med helt ok regnbågsfiske. Klubben är också fadder för två havsöringsåar i stockholmsområdet. Som medlem får man tillgång till båt i drevviken och även två flytringar som kan lånas kostnadsfritt. Man blir också medlem i sportfiskarna samt får sportfiskekortet utan extra kostnader. Ingen kö heller för den delen.

Mer information på www.lillafiskelyckan.se

Välkommen

Den lät ju riktigt intressant, när har ni öppet vatten i sjön? Börjar bli ganska så fiskenödig nu, och har småfunderingar på att åka till något öppet vatten så snart det finns tillfälle! Men er sjö ligger ju nära hemmet, till skillnad från tex gysingeforsarna.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jäkligt mycke is för tillfället. Kommer nog dröja ett par veckor till innan det blir isfritt. Lovar att skriva när det blir isfritt på lilla fiskelyckans hemsida samma dag som isen går.

Ah misstänkte det ;)

Ja det låter som en bra idé så ska jag försöka kika in där då och då!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Finns ju även Långsjö-Gömmarens Fiskevårdsförening som är både en trevlig klubb och har en sjö på ca 20hektar där det sätts

ut regnbåge/öring i jämna mellanrum. Sjön ligger vid Glömsta/Huddinge och själv tycker jag det ä en väldigt vacker skogssjö.

Medlemspriser är ganska mycket låga jämfört med andra andra klubbar i Stockholmsområdet.

Någon annan jag skulle kunna tipsa att bli medlem där är faktist Emin! B), 90% av alla medlemmar e juggar:D. Ni kan tänka

er hur mycket liv det är där!!! ;) ;)

Redigerad med Tuggelito
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det finns ett antal men problemet är att många är fulla och inte tar in nya medlemmar. Däremot finns det kölistor man kan ställa sig på.

Kolla t.ex. på http://www.sportfiskarna.se/fiskeklubbar/k...Distr=Stockholm där har du minst 2st renodlade flugfiskeklubbar. Jag har själv vart medlem i SFFK och de har en fin klubbsjö om än med lite mycket mört... ;-)

I de flesta av de renodlade flugfiskeklubbarna (iallafall som jag haft kontakt med) måste man först bli rekommenderad av någon i klubben för att få ställa sig i kö för att sedan kunna bli medlem. Inte altid så lätt, speciellt om man är ny i stan eller inom flugfisket. Gäller att ha rätt kontakter inom fisket också =/

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I de flesta av de renodlade flugfiskeklubbarna (iallafall som jag haft kontakt med) måste man först bli rekommenderad av någon i klubben för att få ställa sig i kö för att sedan kunna bli medlem. Inte altid så lätt, speciellt om man är ny i stan eller inom flugfisket. Gäller att ha rätt kontakter inom fisket också =/

Hmm. Det verkar ju krångligt. Ska man ta Njord på orden och starta en själv kanske?. Det är ett sätt att träffas och skaffa sig fiskekompisar.

Jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det fanns en annons i senaste FIN där en Sthlmsklubb sökte medlemmar, annars är ju en egen klubb en kul idé, räkna med en del jobb med att finna vatten, kontakta markägare, fiskleverantörer samt en del gullande med länsstyrelsen etc.

Jag blir gärna medlem i en edgeklubb men sitter ogärna i styrelsen, som vanligt mao, jag vill ha kakan och äta den :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi får väl starta 10 klubbar och ha en elitserie med slutspel å allt ? Kan ju bli svinkul :ph34r:

Strålande Tony....Jag kan ta hand om spelverksamheten och sköta "totalisatorn"....2% av vinsten låter jag gå tillbaka till isättning av fisk,

Man är ju ingen ogin jävel på det sättet...... :):););)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Strålande Tony....Jag kan ta hand om spelverksamheten och sköta "totalisatorn"....2% av vinsten låter jag gå tillbaka till isättning av fisk,

Man är ju ingen ogin jävel på det sättet...... :):ph34r::);)

;)

Klubblunch på Torsdag, det här kan ju bli hur bra som helst.

Oops blir spelpresident :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...