Hoppa till innehåll

Norgepremiären!


Sunray

Recommended Posts

Har redan abstinens och kom hem i söndags..... Ha det gott i gaula.

Jag tycker de första timmarna/dagarna är värst..

Man sitter i bilen på vägen hem och åker efter älven och ser alla fina sträckor, redan då vill man bara ner i älven igen och köra på.. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har hört siffror på ca 175 m3/s vid 8 grader för möjlig passage av lax genom G-foss. Varmare vatten och de går igenom vid större antal kubik.

Stämmer det med älv som idag går under 190m3/s och 8 grader så kan det vara nära.

Var uppe i Åretrakten på snabbvisit igår - kunde oxå jag se oerhört mycket snö kvar till fjälls - så varma dagar nu kan ännu ställa till det rejält, är jag rädd.

M

Redigerad med Marlodge
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

:) Tackar.

Det skojigaste var att den största fisken togs på toppen av en rejäl flom (älven var nästan 2 meter högre än normalt), trodde inte alls på att fiska då egentligen men det var skönare att komma ut och kasta än att sitta och uggla i en liten stuga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag lyckades få tag på en halv stock så värsta krisen är avhjälpt, men ska någon upp till vecka 30 eller så och har möjlighet att ta med sig lite snus så hojjta till!

Vad gäller fisket så är det väll som vanligt. Ibland nappar det, men på tok för sällan. Inför 100% C&R och bygg en jäkla kraftverksdamm högst upp för att portionera ut vattnet över säsongen och använd överskottet till att köpa ut yrkesfiskarna... Hehehe...

Kan inte minnas att jag någonsin sett såhär mycket vatten i gaula, såhär länge. Vi sitter och hoppas på lågvatten just nu...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Var faktiskt över i Stordal för några veckor sedan när det flommade här i gaula, med ganska tveksamt resultat. Togs dok lite fisk här och där.

Känns som att det är mindre fisk som simmar förbi än vanligt, men det är väll ganska självklart när "vi" slagit ihjäl 23ton eller så nedanför fossen. Hela situationen med närmre 100% C&Kill känns helt klart olustig. Skulle vara lite annorlunda om de där 23tonnen från tidiga fisket kom uppstormandes genom fossen nu istället för att ligga i botten på en frysbox...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ska kolla hur länge jag blir kvar, hör av mig!

Fisket för tillfället är inte speciellt kul, så jag blir nog inte kvar mycket längre än några dagar in på v31...

Ok, ja det är bara att säga till!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...