Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Norgepremiären!

Featured Replies

Har redan abstinens och kom hem i söndags..... Ha det gott i gaula.

Håv.... vad är det? - Ahaaa, en sån där jobbig pryl som alltid är ivägen.

• Replies 211
  • Views 39.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såhär 11 år  senare kan jag meddela att det mesta nu är packat och att det snart är dags!

• Andersson
    Andersson

Skitfiske till er som åker upp på premiären! Jag är bra avundsjuk på er😏 Själv får jag vänta till vecka 26 då det blir några dagar i Driva på SJFF:s sträckor.

Har redan abstinens och kom hem i söndags..... Ha det gott i gaula.

Jag tycker de första timmarna/dagarna är värst..

Man sitter i bilen på vägen hem och åker efter älven och ser alla fina sträckor, redan då vill man bara ner i älven igen och köra på.. :)

;-))

Sant, fast i mitt fall avtar inte abstinensen efter ett par dagar...

Sant, fast i mitt fall avtar inte abstinensen efter ett par dagar...

:D Vackert sagt

Limit your kill

Fortfarande ingen lax som går i Gaulfossen vad det verkar. Usch så trist för alla dem som fiskar ovanför. Och hyfsat oetiskt att to harling i hölen nedanför...

Någon som vet vad "rekordet" är för sen uppgång i fossen?

Innan raset för 8-10 år sedan brukade fisket komma igång v.26-v.27 uppströms gaulfossen, men senare år efter raset så har det kommit igång mycket tidigare.

Innan raset för 8-10 år sedan brukade fisket komma igång v.26-v.27 uppströms gaulfossen, men senare år efter raset så har det kommit igång mycket tidigare.

Ok tack. Grattis till fin norgevecka förresten. Inte utan att man längtar till Hegra i dagar som dessa...

Jag har hört siffror på ca 175 m3/s vid 8 grader för möjlig passage av lax genom G-foss. Varmare vatten och de går igenom vid större antal kubik.

Stämmer det med älv som idag går under 190m3/s och 8 grader så kan det vara nära.

Var uppe i Åretrakten på snabbvisit igår - kunde oxå jag se oerhört mycket snö kvar till fjälls - så varma dagar nu kan ännu ställa till det rejält, är jag rädd.

M

Edited by Marlodge

Hellre en fluga i vattnet än en kossa på isen.....!

1looplina.jpg

:) Tackar.

Det skojigaste var att den största fisken togs på toppen av en rejäl flom (älven var nästan 2 meter högre än normalt), trodde inte alls på att fiska då egentligen men det var skönare att komma ut och kasta än att sitta och uggla i en liten stuga.

Helt riktigt, när vi åkte hem i söndags var det otroligt mycket snö kvar. Kan inte minnas att det har varit i närheten av de mängderna så länge jag har fiskat där.

Det sprutar verkligen upp fisk i Gaula nu!

Detta kan bli riktigt bra vecka 31-32 B)

Rent generellt lutar det år ett riktigt bra år i gaula redan.

Man kanske får ta en sen långhelg eller nåt...

Någon som ska upp till Gaula nu den kommande veckan? Börjar bli ont om snus i kylen...

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."

Mats Bergman fiskar Flaskan, tror NU. Mikael Kressner Flaggan, NU. Vet inte kommande ? Sata med prickar over forsta a:t, v 31/32 ? Pa Almas ;) hur gar det for dig da ?

40 och småbarnspappa :D försöker hinna med att nörda på ändå.

stockholms flugfiskecenter

FFF - CCI

Jag lyckades få tag på en halv stock så värsta krisen är avhjälpt, men ska någon upp till vecka 30 eller så och har möjlighet att ta med sig lite snus så hojjta till!

Vad gäller fisket så är det väll som vanligt. Ibland nappar det, men på tok för sällan. Inför 100% C&R och bygg en jäkla kraftverksdamm högst upp för att portionera ut vattnet över säsongen och använd överskottet till att köpa ut yrkesfiskarna... Hehehe...

Kan inte minnas att jag någonsin sett såhär mycket vatten i gaula, såhär länge. Vi sitter och hoppas på lågvatten just nu...

"The key to becoming a better fisherman is as simple as spending more time fishing..."

"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain..."

Det verkar ga liiite fisk genom fossen ? Och klubbas bra nedan :S men segt overallt utom i stordal och verdal ?

Naja, hoppas att du far ditt snus atminstone ;)

FFF - CCI

Var faktiskt över i Stordal för några veckor sedan när det flommade här i gaula, med ganska tveksamt resultat. Togs dok lite fisk här och där.

Känns som att det är mindre fisk som simmar förbi än vanligt, men det är väll ganska självklart när "vi" slagit ihjäl 23ton eller så nedanför fossen. Hela situationen med närmre 100% C&Kill känns helt klart olustig. Skulle vara lite annorlunda om de där 23tonnen från tidiga fisket kom uppstormandes genom fossen nu istället för att ligga i botten på en frysbox...

Jag åker upp söndag vecka 30, fiskar uppe i Haltdalen då, men behöver du snus kan vi lösa det Peter!

Kolla Peter, en ljusning ;)

FFF - CCI

Någon som ska upp till Gaula nu den kommande veckan? Börjar bli ont om snus i kylen...

Hör av dig på FB om vad du ska ha och hur mycket.

Om du nu är kvar 31-32?

Ska kolla hur länge jag blir kvar, hör av mig!

Fisket för tillfället är inte speciellt kul, så jag blir nog inte kvar mycket längre än några dagar in på v31...

Ska kolla hur länge jag blir kvar, hör av mig!

Fisket för tillfället är inte speciellt kul, så jag blir nog inte kvar mycket längre än några dagar in på v31...

Ok, ja det är bara att säga till!

Det väntas flomm i Gaula!

Inatt åker man upp!

Honförbud i gaula från första augusti, tyvärr två månader försent men iaf något...