Hoppa till innehåll

Hedströmmen-Malingsbo


Flugfiskarn

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jag var o fiskade i hedströmmen i söndags en sväng.

Vattennivån var lägre än jag tidigare varit med om, men det säger i och för sig inte så mycket.

Jag har nog bara varit där när det varit högt vattenstånd tidigare.

Fick endast en pytteöring.

Var primärt där för att testa mitt nyinköpta spö så det blev nog en hel del onödigt kastande (varav jag förmodligen skrämde en del fisk) :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vilka dagar sätt det i fisk i hedströmmen och sjöarna, någon som vet ?

När jag var där sist före semestern i Gäddtjärn så var fiskbilen där på Torsdag och har sett bilen ibland på fredag till strömmen. Sen om det jämt är så låter jag vara osagt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Fin dag i strömmen trots regnet. Var först till regnbågsjön och fick några hugg men dagen förgylldes med öring i hedströmmen. Flera fiskare fick fisk och de såg nöjda ut trots vädret. Kul med fiske trots regn :P

Släppte tillbaka den så den får växa lite till. Det fångades större med av andra fiskare . Inga bilder tyvärr. För blött för det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Besökte strömmen igår och fick tråkiga besked, sista utplanteringen för i år gjordes igår och det är förmodligen den sista med sveaskog som ansvarig för ån. Sveaskog planerar nämligen att släppa hela Klotenområdet och därmed även Hedströmmen. Ingen fortsatt isättning av fisk i sikte och frågan är väl om markägare och lokala intressenter kan komma överens om en eventuell fortsättning? Även om jag inte fiskat strömmen mycket så känns det trist, det är inte gott om strömsträckor inom rimligt avstånd för en dagstur...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Besökte strömmen igår och fick tråkiga besked, sista utplanteringen för i år gjordes igår och det är förmodligen den sista med sveaskog som ansvarig för ån. Sveaskog planerar nämligen att släppa hela Klotenområdet och därmed även Hedströmmen. Ingen fortsatt isättning av fisk i sikte och frågan är väl om markägare och lokala intressenter kan komma överens om en eventuell fortsättning? Även om jag inte fiskat strömmen mycket så känns det trist, det är inte gott om strömsträckor inom rimligt avstånd för en dagstur...

Kanske blir allt mycket bättre om någon ny tar över? Det har varit ganska snålt med isättningar under 2000-talet, -90talet var ju en bra era där..

Förhoppningsvis satsar ev. ny drivare på No killfiske med fin fisk i några vatten, kostar lite för ägaren och ger mycket tillbaka till oss fiskare!!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske blir allt mycket bättre om någon ny tar över? Det har varit ganska snålt med isättningar under 2000-talet, -90talet var ju en bra era där..

Förhoppningsvis satsar ev. ny drivare på No killfiske med fin fisk i några vatten, kostar lite för ägaren och ger mycket tillbaka till oss fiskare!!

Precis min tanke, skulle kunna bli helt grymt!

Hej...!

Tror att det finns ngra spekulanter redan...!

Det är bara å hålla tummarna...

/Flugfiskarn

Det får vi göra, håller du oss uppdaterade du som verkar sitta på inside information?

/alex

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att bedriva en verksamhet där skulle ju vara riktigt intressant, MEN jobbet och tiden som krävs är MYCKET...

Skulle ju vara kul om en förening skulle gå in och ta över som redan bedriver en verksamhet. Dom har ju redan kontakterna/ekonomin och framför allt kunskapen om det..

Det är ju precis som Alex säger, det finns inte gott om sträckor inom rimliga gränser för en dagstur..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är så dumt om Sveaskog släpper det hela...

Flugfiskarn: Sportfiske för morgondagen har ju en hel del kunskap om hur man sköter ett vatten... Kan det tänkas att de kan

vara spekulanter för Hedströmmen också?

Skulle vara riktigt trevligt om det blev ordning på det vattnet också.

Nästa år tänkte jag fiska Lumsån igen (blev bara en kort tur i år med lilltjejen på släp... öringspaning mest).

Vet ju att ni gjort en del arbete där i år :)

(jag känner grävmaskin föraren väl)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är så dumt om Sveaskog släpper det hela...

Flugfiskarn: Sportfiske för morgondagen har ju en hel del kunskap om hur man sköter ett vatten... Kan det tänkas att de kan

vara spekulanter för Hedströmmen också?

Skulle vara riktigt trevligt om det blev ordning på det vattnet också.

Nästa år tänkte jag fiska Lumsån igen (blev bara en kort tur i år med lilltjejen på släp... öringspaning mest).

Vet ju att ni gjort en del arbete där i år :)

(jag känner grävmaskin föraren väl)

Halloj...!

Hmm, ja tror att det är för stort ansvar och stort projekt m Hedströmmen för att inte tala om HUR MYCKET DET KOSTAR! Enl. ryktesvägen så finns det spekulanter på Kronofisket, men vilka det blir vet jag ej! Det återstår att se...!

Vad gäller Lumsån...

Mycket riktigt att det har skett en del restaureringsåtgärder i ån och med fokusering på lekområden. Ån har varit stängd för fiske sedan v 34. Det kommer att bli lite störningar i fisket även nästa år, då vi har lite småjusteringar att göra...

En uppdatering om projektet kommer att presenteras på föreningens hemsida www.releasethefish.se och under Lumsåprojektet..

/Flugfiskarn

post-3510-075493100 1286829086_thumb.jpg

post-3510-063522200 1286829107_thumb.jpg

post-3510-067499000 1286838026_thumb.jpg

Redigerad med Flugfiskarn
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja titta, där ser man ju Magnus sittande i grävmaskin :)

Hoppas att årets åtgärder blir lyckade och ger den utdelning ni önskar.

Är ju numera permanent boende i Smedjebacken så man kanske skulle gå med i klubben (pratade lite med Max om det när jag träffade

honom vid ån tidigare i år) så skulle man ju kunna hålla lite koll på ån när man har tid.

Lumsån är verkligen jättefin och förtjänar ett försiktigt handlag för att bevara öringstammen.

Fiskade även Lumsån en gång 2009 (när det var som varmast!) tillsammans med svärfar o svåger och vi fick varsin liten öring

på turen i alla fall.

Senast såg jag och Moa (som dottern heter) faktiskt en försiktigt vakande öring! Enligt Max var det väldigt ovanligt i Lumsån.

Öringen var väldigt skygg så vi lyckades skrämma den trots försiktigt smygande.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...