Hoppa till innehåll

Vulgatakläckning


Myrklumpen

Recommended Posts

  • 1 year later...
Danicor kläcktes i Kalixälvens nedre delar kring Kamlunge på midsommaraftonseftermiddag och kväll........det bidde en...aborre!!! på nästan ett kilo!!!

Vulgator kläcktes i Metträsket (Kalix) på midsommardagen.....men fisken tar inte vingade insekter utan endast kläckare  >:(

Är det någon som har en bra vulgatakläckarimitation??? :'(

lyfter denna tråd då det är snart dags igen.... ;D...testa denna kläckare...funkar kanon och är busenkel att binda....detta är en av Roman Mosers mönster.
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 9 years later...
  • 2 weeks later...

Måste fråga er experter, såg vad jag misstänkte var en vulgatakläckning i Mälaren igår. Kan det stämma? Fick tyvärr ingen bild på rackarna.

Det stämmer säkert. Själv har jag inte sett det där men däremot i Hjälmaren. Det är en ganska stor sjö den också. :)

 

Finns det förresten något mer frustrerande än att se vulgator kläcka i en sjö utan öring? Tror inte det.

Redigerad med MathiasL
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kläcker Vulgatan någonstans i vårt avlånga land i slutet av Juli?

Nej, det har jag svårt att tro. Jag vet inte exakt hur långt upp i landet vulgata finns men i Pajalaområdet börjar kläckningarna efter midsommar. I år kan de vara lite senare.

Från telefon.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag rättar mig lite i efterhand. Jag har damm i huvudet men jag tror att vulgata och danica börjar kläcka typ första veckan i juli. Det kan vara lite tidigare, alltså närmare midsommar, och det känns som att det varit tendensen de senaste åren. I år är allt senare som sagt.

 

Med det sagt tror jag ändå inte att man ser vulgata i slutet av juli. Kanske i typ Kiruna och Karesuando men jag vet inte hur mycket vulgata som finns där uppe.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...