Hoppa till innehåll

Nytt från Loop?


MIKAC

Recommended Posts

Låter klent!

Hade hoppas på något som ersätter YL, alltså djup aktion och slow speed.......något kul för Säveån här hemma!

11 nya spön är väl inte så klent?     :)  Mest switch/tvåhands, går du upp en klasss på

linan så blir det djupare/långsammare om du vill det!?

 

Det är säkert några av dem som passar bra i Säveån!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag mailade dem för någon månad sedan

 

De kommer att presentera en ny jacka under sommaren, ev finns den i butiken under 2014. 

 

Jag efterfrågade en kort modell (typ Loop Sympatex Professional Short), de visste inte ännu om det skulle komma en sådan. Tror att fler skulle önska en sådan modell

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Oj det var värst, men det är väl 11 nya spön i samma serie som tidigare nämnt.

När jag skrev säveån tänkte jag på öringsträckan men visst blir det sjupare med lite tyngre lina/klump

Ok, trodde du skulle ha till laxen....       :blush:

 

Har du testat fyran o femman?  

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har haft den här diskussionen med produktansvarig på Loop, speciellt den om YL's vara eller icke vara. Vi var överens om att det finns bättre spön i sortimentet idag. Att YL är smått legendarisk som modell betraktat kan bero på mycket men att spöt inte har ersättare i evotec och cross tror jag beror på marknadens natur... dvs att det man inte kan få tag på blir åtråvärt. YL är inte speciellt mycket softare än andra modeller. Testa crossmodellerna eller en evotec 490 och ni kommer säkert att upptäcka att de är bättre spön. Vad beträffar kläder så har Loop för avsikt att ta upp detta då den nya organisationen satt sig, det kommer :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

YL var fantastiskt, Evotec är fantastiskt. I min mening gör Loop de trevligaste spöna. Blir kul att se kläderna när de kommer. Har saknat klädkollektion från Loop då jag var mycket nöjd med de kläder de producerade förut. Hoppas på något helt nytt som kan följa upp det funktionella och stilrena man har. Multivadarna var grymma och vadarjackorna var grymma, lite väl stela i tyget men ändå trevliga.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Kommer det inget nytt från Loop detta året??

Ser alla andra är ju redan ute med nya spön och andra grejer men inget från Loop.....

Det finns en aspekt i detta som man ska beakta, bra grejer håller!

Dom som byter ut sitt sortiment i tid och otid gör ju det av någon anledning!

Jag kommer tänka på produkter som håller genom tiderna, som Cortlands 444-serie.

Två till, så blir det Sage Graphite III och G-Loomis IMX. Jag kastade ett IMX-spö förra veckan, var grymt imponerad!

Serien kom väl 1986 (?), matchar ändå dagens spön. Det gör även Sage's G III-spön.

Vem minns inte Sage's SP-serie? De tillhör väl ändå de bästa som tillverkats?

Redigerad med Gäst
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sage SP var gjort i GIV om jag inte tar fel helt. Sedan tycker jag att sage GII var gottigare än GIII som blev lite pinnigt i min smak. Och när man ändå är igång borde man kanske ta med GLX som kom i slutet av 90-talet och fortfarande känns väldigt up-to-date (vilket även IMX gör).

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

YL var fantastiskt, Evotec är fantastiskt. I min mening gör Loop de trevligaste spöna. Blir kul att se kläderna när de kommer. Har saknat klädkollektion från Loop då jag var mycket nöjd med de kläder de producerade förut. Hoppas på något helt nytt som kan följa upp det funktionella och stilrena man har. Multivadarna var grymma och vadarjackorna var grymma, lite väl stela i tyget men ändå trevliga.

När det gäller klädkollektionen så hade Loop en grym fiskejacka i deras Windstopper-modell. Den var inte den snyggaste och funktionellaste, men den var bra, grym! Nu har jag en Simms soft shell Windstopper, då Loop inte har några.

De grymma hard core-jackorna i Gore-Tex täcker inte allas behov. Jag fiskar i bra till sämre väder. När det blir riktigt illa så stannar jag hemma. Då räcker det med en Windstopper.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sage SP var gjort i GIV om jag inte tar fel helt. Sedan tycker jag att sage GII var gottigare än GIII som blev lite pinnigt i min smak. Och när man ändå är igång borde man kanske ta med GLX som kom i slutet av 90-talet och fortfarande känns väldigt up-to-date (vilket även IMX gör).

Skillnaden mellan G-II och G-III var ändå stor! G-III hade mycket bättre potential. Sage SP, G-IV, var mjukare, men vilka linbågar de kastade med! Jag har inte sett något liknande. Det finns inget spö som jag kastat som slår Sage's 589-5 SP.

Linbågarna var spikraka och smala... riktigt smala!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag var mer inne på tvåhandsspön, har både GII och GIII. Tycker GII är ljusår trevligare för tvåhands, mina GIII står mest och dammar men GII plockar jag mer än gärna fram titt som tätt. Har även kastat en hel del med GIV (12'4" och 14'1") och tyckte att det var ett trevliga spön men inte direkt någon milstolpe jämfört med tidigare serier, på sätt och vis var GIV ett steg tillbaka närmare GII jämfört med GIII. 15'1":an däremot är magisk och påminner mycket om GII i känslan. Av alla mina tvåhandsspön har det helt klart bäst landningsstatistik, och det är underbart att kasta med också. Det är faktiskt min 15'1" på min avatar nu när jag tänker på det. Den enda missen sage gjorde med det spöt var att dom borde haft ett lock-down-fäste, annars är det i det närmaste perfekt.

 

Har även haft enhands GII, SP och GIIIe (XP) som enhands, väldigt trevliga spön allihopa.

Streamdance kom ungefär samtidigt som SP och XP, tycker även detta spö var ganska magiskt och det var svårt att bestämma sig för om man gillade XP, SP eller streamdance allra mest när det gällde enhands.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...