Jump to content
Robichaud

Var går gränsen ?

Recommended Posts

Lär er att FISKA!!! inte att kasta....Att kunna kasta kommer alltid  2:a hand.

• Like 2

Kolla på Yuo-tub ang. min puppa!...handlar inte om att kasta lååå.ngt! Utan att förstå Puppans hemlighet. PUNKT!

Kolla på/med Mosquitos & Mayflies Episodes 1,2 & 4

• Like 1

Vad en ev. kastkurs innbär för mig(personligt)..är att kunna bemästra alla kast! Kort som långt...nu pratar vi kast.kurs!...Att kunna fiska är helt annat.

2 hours ago, Ismo said:

Vad en ev. kastkurs innbär för mig(personligt)..är att kunna bemästra alla kast! Kort som långt...nu pratar vi kast.kurs!...Att kunna fiska är helt annat.

Äh, nog tror jag du står på gräsmattan med lösmustasch och peruk och tränar dubbeldraget lite titt som tätt. 

• Haha 1

5 minutes ago jakobj sa:

Äh, nog tror jag du står på gräsmattan med lösmustasch och peruk och tränar dubbeldraget lite titt som tätt. 

Tyst!:mad:

15 hours ago, kent.flyfish said:

Sen så är väl det viktigaste själva fisket. Det är väl där man ska lägga pengarna, att åka till fina och bra fiskeställen för att få bra upplevelser. Att ha en fin fjällvecka i storslagen miljö med bra fiske är väl det ultimata. Då spelar det en mindre roll om man har bra grejor eller är duktig att kasta. ;)

Du kan köpa ett kit för under 3000 kr och det kommer att fungera alldeles utmärkt vid det där fina vattnet. Kan du inte kasta kommer däremot mycket av glädjen att reduceras. Speciellt i fjällen där det blåser och finns vide 😊

• Like 1

JA! ...vart går gränsen?

43 minutes ago, Ismo said:

JA! ...vart går gränsen?

Kanske vid ett spö man skurit till själv nere vid bäcken. Med en toppknuten lina med en fluga i änden. Definitivt bland det roligaste fiske man kan ha.

• Like 1

On 4/10/2019 at 9:03 AM, Ismo said:

Lär er att FISKA!!! inte att kasta....Att kunna kasta kommer alltid  2:a hand.

Kan MAN få gå en Ismo-kurs? Det verkar vara roligt att kunna det. Det måste ju gå först att vara Ismo, sen kunna fiska, sen kunna kasta. Tälja puppor är långt ner på listan. 

31 minutes ago MathiasL sa:

Kan MAN få gå en Ismo-kurs? Det verkar vara roligt att kunna det. Det måste ju gå först att vara Ismo, sen kunna fiska, sen kunna kasta. Tälja puppor är långt ner på listan. 

Mathias L...en lär sig ALLTID! ALLTID att fånga fisk(lr. Jakt ...döda) först!..i livet..hardu glömt det? Fånga fisk! ..för ÖVERLEVNAD!..är du dum?

Edited by Ismo

40 minutes ago, MathiasL said:

Att vara Ismo är nog den största utmaningen.

Men han är bra på data, skicka bara ett sms om du behöver hjälp med datan 🤣

• Haha 1

1 minute ago Jonas_P sa:

Att kunna fiska men inte kasta, det låter som mete med toppknutet i min värld. 

Det första en lär sig i livet(Fiske) Att fånga fisk! Inget annat....när du lärt dig det!...så kan du spinna vidare.

• Confused 1

Att kunna fiska!..-är en överlevnad(jag hade dött sen länga pga. allergi) Men! likväl som jakten...en skall "fälla" sitt byte...då handlar det inte om det bästa vapnet/spöt...allt handlar om vem som är bakom det! ..lr? Allt handlar om vad en själv vill.

57 minutes ago, Ismo said:

Mathias L...en lär sig ALLTID! ALLTID att fånga fisk(lr. Jakt ...döda) först!..i livet..hardu glömt det? Fånga fisk! ..för ÖVERLEVNAD!..är du dum?

Dum vet jag inte men jag kan vara lite trög.

Det är ju fler som kan fiska än kasta så jag vet inte riktigt vad du tjatar om. 😁😉

42 minutes ago, Henka said:

Att vara Ismo är nog den största utmaningen.

Men han är bra på data, skicka bara ett sms om du behöver hjälp med datan 🤣

Om han klarar av att öppna sms:et... 🤐😉

• Haha 1

3 minutes ago MathiasL sa:

Om han klarar av att öppna sms:et... 🤐😉

Har inte fått nått!..klara du av?

5 minutes ago MathiasL sa:

Dum vet jag inte men jag kan vara lite trög.

Det är ju fler som kan fiska än kasta så jag vet inte riktigt vad du tjatar om. 😁😉

Dum var väl ett elakt ord.....Men du som jag!...det handlar om att få mat på bordet. Hur det ser ut!..SKIT SAMMA!

Nu ska kanske inte jag säga för mycket, har en del dyra grejer. men som alla säger finns det ingen fördel jämfört med spö som kostar en tredjedel. Handlar för det mesta om mej som håller i spöt.

Med åldern har jag lagt pengarna på att komma iväg på fiske istället för att bli en "hobbyrumsfiskare"

Det mesta som sagts är kloka ord men lik förbannat står man där och "vill ha" något nytt.

Jag lär mej aldrig.

• Thanks 1

33 minutes ago, Ismo said:

Har inte fått nått!..klara du av?

Det kommer inte till walkie talkien.

Hans Lidman skrev ju entusiastiskt om den undre gränsen, ett par kapitel. "Häxan som metade med kolibri" och "Farfarsdraget", om jag minns rätt. Den övre gränsen? Only the sky is the limit... (inklusive alla onödiga prylar och tillbehör).

Men finns det nån sorts gyllene gräns? Och så då alla dessa trender, som när alla plötsligt av nödvändighet måste ha S-vev på sina laxrullar...

Och Juhani Aho var väl och nosade på den övre gränsen i kapitlet "Laxspöt". Måste ha kostat en förmögenhet. Hardy.

Edited by Frank

Better to have it and not need it; than to need it and not have it.

And, I have more than I need, but not as many as I want...

• Like 3

Men vilket jävla tjafs!

Ingenting kan ni och ingenting vet ni!

Spe! Knaske! Oskon! Osv.

Så är det. 

6 hours ago, Ismo said:

Det första en lär sig i livet(Fiske) Att fånga fisk! Inget annat....när du lärt dig det!...så kan du spinna vidare.

Vad då "spinna vidare". Trodde vi pratade om flugfiske nu...?