Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad har ni för Glasfiber Spön i garderoben?

Featured Replies

Publicerat

Som sagt skriv vad ni har för glasfiber spön:)

  • Svar 82
  • Visningar 37k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Midsommar fick bli min glasfiberpremiär, Thomas and Thomas Lotic 7´10" #5. Alla andra spön blir nu hyllvärmare, utom gäddspaken iofs..

  • Christian
    Christian

    Jag har säkert glömt nåt, men det blev några ändå: Japanska glasspön: Norie Amberstar 6'6'', #3, tvådelat Kabuto 7'6'', #4, tredelat Fenwick Tiemco 7'3'', #4, femdelat Amerikanska glasspön: Sco

  • Ett omaka par glaspinnar hittar man i min garderob: Det första är ett välanvänt ganska grovt brunt spö. Står inget på klingan om modell eller byggare. Tidigare ägare berättade att det var byggt av nå

Publicerat
  • Författare

Själv har jag än så länge:

Vision cultfiber 6,6 #4-5

Hemma byggt Lamiglas 6,6 #2

Publicerat

Jag har säkert glömt nåt, men det blev några ändå:

Japanska glasspön:

Norie Amberstar 6'6'', #3, tvådelat

Kabuto 7'6'', #4, tredelat

Fenwick Tiemco 7'3'', #4, femdelat

Amerikanska glasspön:

Scott F703-2

Scott 10'6'', #7, Fiberhamer tvåhandsspö

Sage SFL 679-2

Larry Kenney 7'9'', klass 4

Gypsy Lamiglas 7'6'', klass 5

8'6'', #6, Fred Paddock

8', #4, Winston Stalker, custombygge efter originalet

Klingor:

5', #4, Norie Baby Orifice, odelat

8'3'' #3/4, Norie Flextailor, 2-delat

7', #3, Kabuto, vit transparent

7'3'', #3, Fred Paddock, butterscotch

7'6'', #4, Mike McFarland, gul prototyp

8'6'', #7, Mike McFarland, gul prototyp

9', #7 Fibatube

7'6" 4/5 wt, TL Johnson SG Blank

7'6" 4 wt, TL Johson Retro Blank

Spön på ingång:

Larry Kenney 8'3'', klass 4/5

Kabuto 8', #5, Leiderman custom

Klingor på ingång:

Tom Morgan 8', "5

Winston Stalker 7', #4

7', #3/4, Mike McFarland, svart prototyp

8'6'', #6, Mike McFarland, svart prototyp

laugh.gif

Publicerat

Hardy Fibatube 9 fot #6

post-7772-0-07423400-1299135473_thumb.jp

Redigerad med chrglx

Publicerat

Jag har ett Elbe telescopic. Brunt, med neoprenhandtaget insytt i läder. Lagat, i fält, med kåda så att det inte går att fälla ihop helt. Mitt bruksspö i 15 år...

Väldigt avundsjuk nu, va?

post-3513-0-45943200-1299140122_thumb.jp

post-3513-0-40953800-1299140132_thumb.jp

post-3513-0-20359000-1299140140_thumb.jp

"(...) it seems to me that if our survival system is based on eternal growth and expansion within a finite environment, then our entire culture is headed right for the shit hole." John Gierach

Publicerat

South Bend custom #6 6.8ft, bild kommer så småningom.

Redigerad med Carl

Publicerat

Hittade ett gammalt Abu Lapplandia 520 - 7 fot i gömmorna :)

Spöt är troligen inte använt mer än nån gång då den klassiska Abu skölden sitter kvar på

handtaget och vackert lindat med "pråliga" guldlindningar.

post-2479-0-47409000-1299177105_thumb.jp

post-2479-0-39121900-1299177184_thumb.jp

http://www.fiskegubben.se/ http://www.scandcane.com http://www.westforkfly.se

39-årig yngling från Black Bear Village i storstan som gillar gamla fiskegrejer.

Publicerat

Scott 754 3 delat Fibertouch e jag lycklig ägare av.............underbart spö.

//Per

Publicerat

ABU Scandia 567 zoom 8 1/2 fot Vackert senapsgult.

Har nånstans ett Lapplandia #7-8, det värsta skit som någonsin byggts!!:D

post-3026-0-19541900-1299179472_thumb.jp

Flytta Lappland närmare Västerås och Flytta Karibien närmare Sverige

Metare är Fetare och http://www.alvraddarna.se/

2c97e5e423ece3a95d600d9ddee850e9.gif

Delta 3 Pro Staff

Publicerat

Hittade ett gammalt Abu Lapplandia 520 - 7 fot i gömmorna :)

Spöt är troligen inte använt mer än nån gång då den klassiska Abu skölden sitter kvar på

handtaget och vackert lindat med "pråliga" guldlindningar.

-_- Ett sån't har jag oxo :) men jag har byggt om det till spigott och tagit bort lacken samt bytt öglor

post-5526-0-23516300-1299179679_thumb.jp

Du kan le' en häst till vatten, men inte lära den fiska...

http://www.age.harnosand.net/

Publicerat

Scott 754 3 delat Fibertouch e jag lycklig ägare av.............underbart spö.

//Per

^_^

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat

^_^

TACK !!!! ^^

//Per

Publicerat

Hittade ett gammalt Abu Lapplandia 520 - 7 fot i gömmorna :)

Spöt är troligen inte använt mer än nån gång då den klassiska Abu skölden sitter kvar på

handtaget och vackert lindat med "pråliga" guldlindningar.

Vackert spö! :wub:

"The solution to any problem -- work, love, money, whatever -- is to go fishing, and the worse the problem, the longer the trip should be~John Gierach"

Publicerat

kanske inte rätt tråd, men blir nostalgisk när alla ABU spön åker förbi. Bjöd för några år sedan ett ABU Feralite Safari i mint condition. Gav upp vid 700:- dumt nog. Enligt min mening ett av de finaste glasfiberspöna ever

Publicerat

Rött 9fots Daiwa klass 7 med vinrött neoprenhandtag,mitt första flugspö.

Köpt beg för 80:- av skrothandlarn runt -79/80, sitter på väggen i hobbyrummet som minne.

Skulle faktisk kunna tänka mig att ta ut det på en dagstur vid något högtidligt tillfälle.

Vilse på fjället & Rödingkåt !

Publicerat

Ingen aning om vilka glasfiberspön som står där..... men en sak är då säker... De står där de hör hemma och kommer aldrig att återse dagens ljus... :D

Publicerat

Vision Cult Fiber. 5'9" klass fyra. Kommer -tillsammans med mina andra spön- bli det mest använda denna säsong...

Racon cirka 9 fot kanske klass sex. Loppisspö som nu används till tjejernas fiskdammkalas. Med en Intrepid Gearfly på är alla barn impade av att använda ett "riktigt" fiskespö...

min blogg "Dunkrok" om mitt fiske och mitt liv som flugbindare

Ekeby Sportfiskeklubb (där jag ansvarar för webbsida och fiskevårdande åtgärder)

Min artikel om klädsel i kyla

-Il pescatore pigro non cattura la trota-

Publicerat

Ett Sage SFL 789 #7 weight in 8’9″, det var det spöet jag lärde mig fiska med fluga. :)

e191f0d5c3969c22b9258109ae9c9936.jpg

Publicerat

-_- Ett sån't har jag oxo :) men jag har byggt om det till spigott och tagit bort lacken samt bytt öglor

Fint :) nu har ju inte jag fiskat med mitt utan det ingick i ett köp jag gjorde för nåt år sen men det känns då riktigt fint i aktionen och jag tror det skulle vara ett mysigt spö att fiska med.

Redigerad med Record

http://www.fiskegubben.se/ http://www.scandcane.com http://www.westforkfly.se

39-årig yngling från Black Bear Village i storstan som gillar gamla fiskegrejer.

Publicerat

ABU Scandia 567 zoom 8 1/2 fot Vackert senapsgult.

Har nånstans ett Lapplandia #7-8, det värsta skit som någonsin byggts!!:D

Är det det ljusblåa ? i så fall kan jag hålla med dig en jäkla svajmast är det :D

Det var med ett sånt jag inledde min flugfiske karriär med och med en Delta 3 som rulle :wacko: .

http://www.fiskegubben.se/ http://www.scandcane.com http://www.westforkfly.se

39-årig yngling från Black Bear Village i storstan som gillar gamla fiskegrejer.

Publicerat

Hej,

Har fiskat med glasfiber spön i c:a 20 år och har sålt några :wacko: men i garderoben finns

Winston Stalker 7"6 #4 custom bygge av antingen Bertil Laxed eller Curt Sundin :blink:

Winston Stalker 8" #4 den gröne jubilaren från 90 talet hatad av många men älskad av få som jag :D

Thomas&Thomas Heirloom 8" #5 :)

2 st Thomas&Thomas Heirloom 8" #4 :wacko: men kommer att sälja ena på blocket.

Vision Midge 6"3 #4 :)

/Micke.

Publicerat

Ett omaka par glaspinnar hittar man i min garderob:

Det första är ett välanvänt ganska grovt brunt spö. Står inget på klingan om modell eller byggare. Tidigare ägare berättade att det var byggt av någon i Norge, sannolikt på sjuttiotalet. Kraftfullt spö som jag skall ta ut till kusten och se vad det går för.

Sen ett Winston retro 8 fots klass 4.

The beauty and the beast :)

Publicerat

Scott 754 3 delat Fibertouch e jag lycklig ägare av.............underbart spö.

//Per

Glömde mitt lilla Vision Midge 5'9" #3

/Per

Redigerad med pix

Publicerat

Ett gammalt Hörgårds Målselv

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.