Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Edgeforum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

DVD:Drömån...

Featured Replies

Fick filmen i brevlådan igår så det blev såklart fredagsunderhållningen! Har aldrig köpt eller sett nån fiskefilm förr så jag blev glatt överraskad över att den höll så pass bra kvalle som den gjorde rent bildmässigt. Men han är ju TVfilmare från början, så. Intressant projekt som jag tror kommer inspirera många till att våga sig på ngt liknande. Otroligt vackra miljöer han färdas genom, och helt orört som det ser ut. Nedskräpning och eldstäder överallt som vandrare och gående flugfiskare lämnar efter sig slipper man helt från kanotperpektivet. Klart sevärd film, och det kommer förstås att dyka upp förståsigpåare som säger att man inte ska fiska på större fisk med myggspö för att det skadar fisken osv. Men så är det ju alltd. Thomas verkar veta vad han gör med fisken och han lär ut en hel del små knep oxå och visar på flugorna han använder och varför han använder dem. Önska er den i födelsedagspresent! :blush: /leif k

Edited by Barkarby

Läs här om mitt planerande och genomförande av ett flugfiskeäventyr till FINNMARKSVIDDA

http://flugfiskeaventyr.blog.se/

Det låter som att denna film måste införskaffas..

"Att utveckla jägarblicken (coure d`oille) är nyckeln till att lyckas upptäcka öring.

Om du är en av dessa jägare som kan upptäcka hjortar medan du rör dig snabbt

genom skogen, så förstår du konceptet jägarblick."

-John Randolph

en film i min smak.....

sicken härlig miljö han rör sig i...

Rekommenderas...

<_<

"Bara gött att komma ut"

Fick filmen i brevlådan igår så det blev såklart fredagsunderhållningen! Har aldrig köpt eller sett nån fiskefilm förr så jag blev glatt överraskad över att den höll så pass bra kvalle som den gjorde rent bildmässigt. Men han är ju TVfilmare från början, så. Intressant projekt som jag tror kommer inspirera många till att våga sig på ngt liknande. Otroligt vackra miljöer han färdas genom, och helt orört som det ser ut. Nedskräpning och eldstäder överallt som vandrare och gående flugfiskare lämnar efter sig slipper man helt från kanotperpektivet. Klart sevärd film, och det kommer förstås att dyka upp förståsigpåare som säger att man inte ska fiska på större fisk med myggspö för att det skadar fisken osv. Men så är det ju alltd. Thomas verkar veta vad han gör med fisken och han lär ut en hel del små knep oxå och visar på flugorna han använder och varför han använder dem. Önska er den i födelsedagspresent! <_< /leif k

Och denna film kan köpas var?

So many Seatrout - So little time

Fick filmen i brevlådan igår så det blev såklart fredagsunderhållningen! Har aldrig köpt eller sett nån fiskefilm förr så jag blev glatt överraskad över att den höll så pass bra kvalle som den gjorde rent bildmässigt. Men han är ju TVfilmare från början, så. Intressant projekt som jag tror kommer inspirera många till att våga sig på ngt liknande. Otroligt vackra miljöer han färdas genom, och helt orört som det ser ut. Nedskräpning och eldstäder överallt som vandrare och gående flugfiskare lämnar efter sig slipper man helt från kanotperpektivet. Klart sevärd film, och det kommer förstås att dyka upp förståsigpåare som säger att man inte ska fiska på större fisk med myggspö för att det skadar fisken osv. Men så är det ju alltd. Thomas verkar veta vad han gör med fisken och han lär ut en hel del små knep oxå och visar på flugorna han använder och varför han använder dem. Önska er den i födelsedagspresent! ;) /leif k

Fick hem filmen i brevlådan och blev bra sugen på och se den. Får bli en titt ikväll.

Jag har sett Thomas Öhmans tidigare filmer han har klippt och hållt på. Dom håller världsklass om du frågar mig. Tex gäddfeber eller öringfilmen i chile.

Värt och notera är att han har gjort allt själv. Tror filmen har tagit 8år eller 5år att göra. . . . . En fanatiker som brinner för det här med andra ord. :lol:

/ John

Ett bompass är ingenting!

Är det någon som vet var den är inspelad?

Edited by _tobbe_

bug.gif

Riktigt bra film..... :lol: Den innehöll lite mer grejer än vak, kast, hugg och drill som upprepas under så lång tid som filmerna brukar räcka....... ;)

I fish, drink lousy whisky, and I want food at a proper shedule.

A bit too old, but not dead yet.

I have a bad temper but I love my friends.

I hate negative people

I fish only with Bamboo rods, together with Bamboozers, Sliva Bums, Friends of F.O.G.T and other nice friends.

Riktigt bra film..... <_< Den innehöll lite mer grejer än vak, kast, hugg och drill som upprepas under så lång tid som filmerna brukar räcka....... :)

Håller helt och hållet med. Naturen, fisket var ju riktigt fint. Måste har varit kämpigt att göra allt själv men han har gjort det riktigt bra.

Köpte mitt ex av Thomas Öhman på mässan i Sundsvall.

Jag såg första 40 minuterna på filmen igår och jag har längtat hela dagen idag på att det ska bli kväll så jag kan fortsätta kolla på filmen med min son. :rolleyes: Thomas Öhmans mastodontprojekt som tagit honom sju år att spela in själv är för mig ett mästerverk och en film som jag tror att de flesta kommer att älska. Egentligen tycker jag den här filmen är ett perfekt material för SVT, det är helt klart den nivån på filmen. Får jag tid över ska jag absolut lägga upp en genomarbetad recension av filmen på FP på Edge. Nu är det mat och sen är det film... (tapetsering och städning utan sovmorgon om ni frågar min fru.. :);):D )

/Jonas

Jonas Nordigårds
www.edgeflyfishing.com
www.wildfishsweden.se

Denna vill jag se. Vart köper jag den?

Man kan skicka tips till SVT angående vad de ska visa... De lyssnar på en, det kan jag intyga.

Guide på Grönland under somrarna.

Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig.

Kanonfilm, när man har sett den vill man bara greppa spöt ringa chefen och säga åt fan att ta sig där b..k och säga upp sig, och

sedan...... Jag går och fiskar....

En film för fiskare, underbar helt enkel !

Träffade Thomas i Vilhelmina där han hyrde en kanot. Men vart han har fiskat är svårt att se på filmen.. känner då inte igen särskilt mycket.

Underbar film! <_< Vilket jobb han gjort! Stående applåd till Thomas Öhman B)

Fin film! Jag fiskade en hel del i det vattnet tidigare och det blev som att komma hem. Saknar bara myggen i tv-soffan.

Det var förmodligen "drömån" som gjorde att jag lessnade på harr - den är ju proppfull! Fiskar nu enbart öring och röding - lite mer utmaning liksom.

Fin film! Jag fiskade en hel del i det vattnet tidigare och det blev som att komma hem. Saknar bara myggen i tv-soffan.

Det var förmodligen "drömån" som gjorde att jag lessnade på harr - den är ju proppfull! Fiskar nu enbart öring och röding - lite mer utmaning liksom.

Öppna fönstret!!! Dom har kommit nu, klia klia klia :)

Köpte filmen idag av Thomas i Varberg!

Som Jonas skrev! Ett mästerverk! Eftersom det har tagit 7 år att färdigställa denna film så måste man betrakta en sådan kvalitet som ett mästerverk!!!

/ C

LOVE is a 10-letter word......FLYFISHING

Köper min av Tomas imorrn på mässan, oerhört trevlig kille, har haft nöjet att fiska lite med honom nu här under mässan. En mässa som var lite mer besökt idag igår.

Trevlig film... :)

"Det handlar inte om att kasta långt, utan att presentera flugan för fisken så den nappar."

IMAGO Flyfishing

Flugor.se

Nu är den beställd. Det ska bli spännande att se den. Såg trailern... Scenen i kanoten när han pratar om hur han fiskar muddler är ju asgrym. Hoppas på många fina scener.

Guide på Grönland under somrarna.

Har du några frågor om fisket på Grönland eller undrar du hur du ska gå tillväga för att testa på detta häftiga fiske: kontakta mig.

köpte filmen i torsdags och har sett den i helgen. Nu vill man till fjälls. Vilket häst jobb han lagt ner.

Den var inte så bra som jag förväntade mig, miljön där den var inspelad var dock underbar. Och ta en titt på felklippen, det är det bästa.

Den var inte så bra som jag förväntade mig, miljön där den var inspelad var dock underbar. Och ta en titt på felklippen, det är det bästa.

om du vill bli av med den e jag ju inte svår så.. :lol:

om du vill bli av med den e jag ju inte svår så.. :lol:

Jag har ett ouppackat ex av filmen och skulle kunna tänka mig att byta den mot någon annan film, tex "Once in a bluemoon" eller något annat trevligt.

"ingen jäkt, inget fäkt, svinga lugnt, så får du tungt!