Hoppa till innehåll

Mål 2013?


Erikwo

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har ni alla några speciella mål detta år?

Mitt mål är att bli så pass duktig på att flugfiska att jag slipper fiska själv å kan visa mig bland andra utan å skämmas ... biglaugh.gifbiglaugh.gif

Sen utveckla mitt flugbindande!!

 

Du behöver nog inte skämmas. Det är nog de andra som pekar och snackar skit som bör skämmas. Till och med de bästa nätproffsen har faktiskt varit nybörjare en gång. Inte de absolut bästa för de har alltid kunnat men alla andra :)

 

Bara att träna och åter träna och försök att träna och få tips av andra som har kommit längre. Lycka till.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du behöver nog inte skämmas. Det är nog de andra som pekar och snackar skit som bör skämmas. Till och med de bästa nätproffsen har faktiskt varit nybörjare en gång. Inte de absolut bästa för de har alltid kunnat men alla andra :)

 

Bara att träna och åter träna och försök att träna och få tips av andra som har kommit längre. Lycka till.

Sasse levererar första dagen på året! Håller med till 100%!!

 

Jag tycker det är kul när jag ser nybörjare som står och kastar, brukar ge lite tips och skänka lite flugor om jag märker dom är mottagliga=)

 

Man ska vara snäll!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Sasse levererar första dagen på året! Håller med till 100%!!

 

Jag tycker det är kul när jag ser nybörjare som står och kastar, brukar ge lite tips och skänka lite flugor om jag märker dom är mottagliga=)

 

Man ska vara snäll!

Joo man kan ju tycka att de ska vara så... men jag har märkt vid andra tillfällen (andra aktiviteter) att de är raka motsatsen här där jag bor... med det är väl så i en mini lite små stad behovet av att behöva hävda sig är lite större :P

 

Men men,,får se i vår hur flugfiskarna är :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Joo man kan ju tycka att de ska vara så... men jag har märkt vid andra tillfällen (andra aktiviteter) att de är raka motsatsen här där jag bor... med det är väl så i en mini lite små stad behovet av att behöva hävda sig är lite större :P

 

Men men,,får se i vår hur flugfiskarna är :D

Vart bor du då? Ja jag hoppas verkligen alla flugfiskare är snälla mot dig nu!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bollnäs!

Har inte mött på några flugfiskare då jag har hållit mig på de sämmre nästan fisktomma platserna :P men men.. får se första gången man träffar på en :D

Om du fiskar nära duktiga flugfiskare och om du är en öppen människa så får du garanterat hjälp att bli bättre! Bara att fråga om hjälp! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte fel om du träffar någon som är hygglig på att hantera flugspöt så snart du kan. Risken är ju att du nöter in en felaktig teknik som sedan blir svår att göra sig av med. Med lite tips från någon gammal räv kan du garanterat få en genväg till ett bra fiske.

 

Och de allra flesta man stöter på vid vattnet är faktiskt riktigt trevliga prickar när man väl sagt hej till varandra.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Mitt enda mål är att må gott och njuta av livet så mkt som möjligt, göra en och annan grind som ger grädde på moset och fiska med goda vänner. Få med mig min raring till vattnet är förståss ett av mina mål.

Och i mån av möjligheter dela med mig till mina medmänniskor och då tänker jag främst på organisationen Läkare utan gränser....

Hur långt och hur fint jag kastar är av underordnad betydelse så länge fisken tar min utlagda torrfluga.......

Putäll på er, och ett Gott Nytt År  :P  :D  :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Joo man kan ju tycka att de ska vara så... men jag har märkt vid andra tillfällen (andra aktiviteter) att de är raka motsatsen här där jag bor... med det är väl så i en mini lite små stad behovet av att behöva hävda sig är lite större :P

 

Men men,,får se i vår hur flugfiskarna är :D

Hej!

Det finns ett talessätt  att "tomma tunnor skramlar mest" med tanke på de som står och garvar åt nybörjare. Ett hett tipps är att boka in dig på en kastkurs med någon duktig kastare. Finns många men en som är sketkul att ha som magister är Mattias Drugge. Han brukar fara land o rike runt och hålla kurs. Värt vartenda öre det kostar. När du sen är ute och fiskar och träffar på besservissrar som tycker det är kul att prata skit om andra fiskare - Sätt på skygglappar och kör fisket i din takt.

/Tobbe

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att när vi är ute vid vattnet så fiskar vi och inte kastar. Det finns tävlingar för sånt också men det görs ju mest i idrottshallar. ;)

Kast bra är ju inte synonymt med att fiska bra. :)

Får man "vindknutar" i var och varannat kast fiskar man inte bra, det vet jag av egen, relativt färsk erfarenhet. Att ha en marginal kan aldrig vara fel.

Jag vill öka mitt harr-pb till 1,5 kg, njuta fullt ut varje fisketur och fiska så mycket kvalitativt som möjligt. Naturupplevelse inräknat. Och så vill jag öka mitt längd-pb till över 36 meter, hur fiskerelaterat som helst. ;)

Skickat från min telefon.

Redigerad med MathiasL
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...