Hoppa till innehåll

Havsöring Skåne-området


Sk

Recommended Posts

Trots vårens ankommst på Lördagen så var fisket trögt. Fiskade skälderviken.. stenön, veges myning, hälgaröd, väst rönnen, nyhamn och höganäs. 18 timmar i vattnet på helgen,2 fiskar för eget spö.. en bonke som hoppade av innan jag hade dom i handen alt.. håven. En kille lyckades på söndagen, tror det var i första kastet och en rosa pattegris i endan av snöret.

Gött!

Du har slitit många timmar...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det ryktas om att fisket har kommit igång rejält om man lyckas pricka tid och plats. Ytjagande havsöring i skiftande storlek har både synts och fångats lite här och var. Flera stycken faktiskt. Då snackar vi blankfisk alltså. Våren är här!!! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den där dansken känner jag igen, men sa han första kastet så ljög han :P Det var nog efter en halvtimmes fiske eller så.... Jag tog en därute med i trakterna av där hans kom ifrån.

Såg aldrig dig där? Du måste varit förbi o fottat när jag var i vattnet.

Precis, jag stod och snackade med honom uppe vid fortet. Jag såg dig nog när du tog en fisk :lol:

Allt är relativt, han sa han tog den direkt på första kasten :)

Vilket fall som så var han väl värd en fisk, han har kört från Perstorp flera helger nu :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Precis, jag stod och snackade med honom uppe vid fortet. Jag såg dig nog när du tog en fisk :lol:

Allt är relativt, han sa han tog den direkt på första kasten :)

Vilket fall som så var han väl värd en fisk, han har kört från Perstorp flera helger nu :blush:

Klart han var värd den, trevlig även för en dansk jue :D

Jo de va nice att få en fisk själv med faktiskt..

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...