Hoppa till innehåll

Havsöring Skåne-området


Sk

Recommended Posts

Någon som undrar varför det var så tomt vid brofästet och barnviken i sibbarb (Malmö)

Här är den skyldige http://www.vimeo.com/21547579

Jag känner mycket väl till stället. Har fiskat där en del.

Inga bojar = olagligt = polisanmäl. Ta gärna bilnummer på sådana.

Hans bil stod antagligen på parkeringen vid campingen.

Jag tycker det är jättebra att ni säger till sådana typer!

Det rinner ut en liten bäck i viken och det förekommer lite havsöringslek

där. Egentligen borde viken fredas. Kanske något att påpeka för länstyrelsen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Vill tacka Dig och din fiskekompis för den trevliga fiskedagen, en utmärkt guidning med massa tips för att lyckas vid fiske efter HÖ.

Dock hjälpte det inte denna gång, men jag fick se en mästare vada ut gång på gång på de rätta platserna och då inser man hur mycket man har kvar att lära sig.

Än en gång ett stort tack, hoppas att vi kan göra om detta någon mer gång.

Mvh

Peter

Hej Peter !

Du har en stående inbjudan framöver, är bara att flagga när du är sugen så ser vi om det passar med mig eller Jörgen.

För min del är det bara roligt att få dela med mig óch sprida den glädje det faktiskt är att få drilla HÖ på kusten

Vem vet en dag "langar " du också upplevelsen med någon ny " kustfiskare " ;)

Platsen som jag beskerev som "leopardbotten " är min absoluta favoritplats, i rätt vind och väder så står de blanka där oftast, speciellt nu i april, då årets säsong troligtvis blir kort.

P.s Hur blev det med filem, blev det nått bra ?

hls

Nibor :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Haj haj...

Förutsättningarna idag var kassa när vi kom ner "vid Kivikstrakten", håååårde blåst och apskitigt vatten. Vid 12-13 lugnade vinden sig och då hade vi bra fiske på vita räkor. Fick 3 st ragor..en som snubblade på att vara snart blank med 64 cm i strumplästen. De andra fick några med, men inte en enda blankis suck.

Vattentempen var på väg att stiga, kändes minsann. Hoppas inte på för snabbt..vill inte ha in alla dryga näbbgädor före maj.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Peter !

Du har en stående inbjudan framöver, är bara att flagga när du är sugen så ser vi om det passar med mig eller Jörgen.

För min del är det bara roligt att få dela med mig óch sprida den glädje det faktiskt är att få drilla HÖ på kusten

Vem vet en dag "langar " du också upplevelsen med någon ny " kustfiskare " ;)

Platsen som jag beskerev som "leopardbotten " är min absoluta favoritplats, i rätt vind och väder så står de blanka där oftast, speciellt nu i april, då årets säsong troligtvis blir kort.

P.s Hur blev det med filem, blev det nått bra ?

hls

Nibor :P

Nibor jag fick drilla 3 riktiga Ragor på Engelskan idag -_-

T.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej Peter !

Du har en stående inbjudan framöver, är bara att flagga när du är sugen så ser vi om det passar med mig eller Jörgen.

För min del är det bara roligt att få dela med mig óch sprida den glädje det faktiskt är att få drilla HÖ på kusten

Vem vet en dag "langar " du också upplevelsen med någon ny " kustfiskare " ;)

Platsen som jag beskerev som "leopardbotten " är min absoluta favoritplats, i rätt vind och väder så står de blanka där oftast, speciellt nu i april, då årets säsong troligtvis blir kort.

P.s Hur blev det med filem, blev det nått bra ?

hls

Nibor :P

Sugen är jag varje dag :) Ska försöka komma ut någon dag efter jobbet och testa Barsebäck. På söndagen får det bli en tur, kanske kör ner och testar de ställen ni visa beroende på vädret. Om ni oxå ska ut på söndagen så skulle det vara trevligt att träffa er igen.

Filmen, bra riktning av kameran och bra bildkvalitet dock blev det inte så många HÖ fångade på bild. Glömde av att titta på dig då du drillade den sista HÖ, fick med sista hoppet och när du krokar av den.

Mvh

Peter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rapport till en suktande Halmstad-bo ;)

Sen eftermiddag på ostkusten, perfekta förhållanden tyckte jag...

5 fiskar upp. Bra storlek på alla, största på 76 cm. Inga blänkare, men hård fight med den store.

Tog bla ett bad när jag drilla den. Men va gör det, det är ju vår i luften nu... ^_^

post-7310-0-56344500-1301869319_thumb.jp

post-7310-0-37850100-1301869340_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Rapport till en suktande Halmstad-bo ;)

Sen eftermiddag på ostkusten, perfekta förhållanden tyckte jag...

5 fiskar upp. Bra storlek på alla, största på 76 cm. Inga blänkare, men hård fight med den store.

Tog bla ett bad när jag drilla den. Men va gör det, det är ju vår i luften nu... ^_^

härligt :)...

5 fiskar är ju ett riktigt fint fiske :). Första bilden får det att rycka lite i kastarmen må jag säga.

tack för rapporten ^^

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tog en sväng till Kivik/stenshuvud idag, utdelning en blanking på 45cm & en raga på 55cm båda gled fint tillbaka i vattnet.

Båten som låg utanför kusten plockade upp ett tiotal hö, det lät som tyskar när de pratade.(högt och skränigt)!

//Skitfiske

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kort rapport från Öringens dag.

Niclas Dahl från Malmö var den enda som vägde in fisk, fångad på fluga dessutom. 1,35 i Fulton är en superfisk. Många andra fiskar fångades men eftersom de inte platsade så fick dom gå på återväxt. :)

Mer info på Skånska kustfiskeklubbens hemsida.

Fin öring, faktisk en av de första jag sett från kusten som är fenklippt.

Man kan se att spolen inte är riktigt 100%, eller har jag fel?! :blush:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kort rapport från Öringens dag.

Niclas Dahl från Malmö var den enda som vägde in fisk, fångad på fluga dessutom. 1,35 i Fulton är en superfisk. Många andra fiskar fångades men eftersom de inte platsade så fick dom gå på återväxt. :)

Mer info på Skånska kustfiskeklubbens hemsida.

Den var vacker o fet :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fin öring, faktisk en av de första jag sett från kusten som är fenklippt.

Man kan se att spolen inte är riktigt 100%, eller har jag fel?! :blush:

Det tar emot att säga det, men jag håller faktiskt med dig...;)

Men inte mindre är det en riktig kalasfisk!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fin öring, faktisk en av de första jag sett från kusten som är fenklippt.

Man kan se att spolen inte är riktigt 100%, eller har jag fel?! :blush:

Det är nog bara att fisken hade legat i plastpåse och underkanten av fenan är vikt mot kameran. Jag skall kolla igenom de andra bilderna som vi har, tyvärr ligger dom i en annan dator.

Har någon koll på var fisken kan komma ifrån, håller danskarna på med fenklippning eller är det bara svenska åar och i så fall vilka?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trots vårens ankommst på Lördagen så var fisket trögt. Fiskade skälderviken.. stenön, veges myning, hälgaröd, väst rönnen, nyhamn och höganäs. 18 timmar i vattnet på helgen,2 fiskar för eget spö.. en bonke som hoppade av innan jag hade dom i handen alt.. håven. En kille lyckades på söndagen, tror det var i första kastet och en rosa pattegris i endan av snöret.

post-1948-0-90786600-1302018973_thumb.jp

post-1948-0-35530000-1302019008_thumb.jp

post-1948-0-82877900-1302019060_thumb.jp

post-1948-0-89422300-1302019106_thumb.jp

post-1948-0-47122700-1302019215_thumb.jp

post-1948-0-76317500-1302019314_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Trots vårens ankommst på Lördagen så var fisket trögt. Fiskade skälderviken.. stenön, veges myning, hälgaröd, väst rönnen, nyhamn och höganäs. 18 timmar i vattnet på helgen,2 fiskar för eget spö.. en bonke som hoppade av innan jag hade dom i handen alt.. håven. En kille lyckades på söndagen, tror det var i första kastet och en rosa pattegris i endan av snöret.

Den där dansken känner jag igen, men sa han första kastet så ljög han :P Det var nog efter en halvtimmes fiske eller så.... Jag tog en därute med i trakterna av där hans kom ifrån.

Såg aldrig dig där? Du måste varit förbi o fottat när jag var i vattnet.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...