Hoppa till innehåll

Havsöring Skåne-området


Sk

Recommended Posts

Hej Herrar.

Tog en sväng till Kivik/stenshuvud idag eftermiddag, stendött fram till kl 17,30 efter det började det hända saker!

7 hugg som resulterade i 2 landade fiskar, en raga omkring 55cm och en blank på 56cm som fick följa med hem.

//skitfiske

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan gott folk.

Jag fiskar väldigt ofta på västsidan kring Barsebäck och Vikhög, men får väldigt dåligt med fisk, typ aldrig!

Är det någon som vill dela med sig om erfarenheter, ställen eller något som kan hjälpa mig?

Jag börjar bli smått omotiverad

Redigerad med MLarsson
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan gott folk.

Jag fiskar väldigt ofta på västsidan kring Barsebäck och Vikhög, men får väldigt dåligt med fisk, typ aldrig!

Är det någon som vill dela med sig om erfarenheter, ställen eller något som kan hjälpa mig?

Jag börjar bli smått omotiverad

Hej.

Jag var i Vikhög igår mellan 16:45-20:00, vid 19:20 så började det vaka 10 m bakom mig. Tredje kastet på de vakande havsöringarna så blev det napp, efter en bra kamp så kunde jag landa min första blanka 55cm och 1,8kg. 5min efter den första så började det vaka igen, missa ett hugg men efter ytterligare några kast så högg en till. Denna fick gå tillbaka fast den var blank och något större än den första.

Använde en flytlina, flugan som jag använde är en: http://flyfishingmasters.se/index.php?sid=34be015f05ded6ab599c28157785225a&cl=details&cnid=3f14358c19188c3f2.03266412&anid=78c4676d074d8c3e4.05783217&pgNr=1&Sparkleleggs-%5Bgr%E5%5D&

Tar hem den ganska så fort med ca 3 hemtagningar a 30cm därefter en kort paus 1-2 sek.

Om jag lyckas få ihop en liten video snutt av min fisketur så lägger jag in en länk.

Mvh

Peter

post-9888-0-99974600-1302563453_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag var i Vikhög igår mellan 16:45-20:00, vid 19:20 så började det vaka 10 m bakom mig. Tredje kastet på de vakande havsöringarna så blev det napp, efter en bra kamp så kunde jag landa min första blanka 55cm och 1,8kg. 5min efter den första så började det vaka igen, missa ett hugg men efter ytterligare några kast så högg en till. Denna fick gå tillbaka fast den var blank och något större än den första.

Använde en flytlina, flugan som jag använde är en: http://flyfishingmasters.se/index.php?sid=34be015f05ded6ab599c28157785225a&cl=details&cnid=3f14358c19188c3f2.03266412&anid=78c4676d074d8c3e4.05783217&pgNr=1&Sparkleleggs-%5Bgr%E5%5D&

Tar hem den ganska så fort med ca 3 hemtagningar a 30cm därefter en kort paus 1-2 sek.

Om jag lyckas få ihop en liten video snutt av min fisketur så lägger jag in en länk.

Mvh

Peter

Grattis! Fin fisk.

Dra åt pipsvängen!!

Jag är inte avundsjuk, oooh nej.

Jag vill också ha fisk :(

Redigerad med Cristoffer
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag var i Vikhög igår mellan 16:45-20:00, vid 19:20 så började det vaka 10 m bakom mig. Tredje kastet på de vakande havsöringarna så blev det napp, efter en bra kamp så kunde jag landa min första blanka 55cm och 1,8kg. 5min efter den första så började det vaka igen, missa ett hugg men efter ytterligare några kast så högg en till. Denna fick gå tillbaka fast den var blank och något större än den första.

Använde en flytlina, flugan som jag använde är en: http://flyfishingmasters.se/index.php?sid=34be015f05ded6ab599c28157785225a&cl=details&cnid=3f14358c19188c3f2.03266412&anid=78c4676d074d8c3e4.05783217&pgNr=1&Sparkleleggs-%5Bgr%E5%5D&

Tar hem den ganska så fort med ca 3 hemtagningar a 30cm därefter en kort paus 1-2 sek.

Om jag lyckas få ihop en liten video snutt av min fisketur så lägger jag in en länk.

Mvh

Peter

Fin fisk!

Grattis!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan gott folk.

Jag fiskar väldigt ofta på västsidan kring Barsebäck och Vikhög, men får väldigt dåligt med fisk, typ aldrig!

Är det någon som vill dela med sig om erfarenheter, ställen eller något som kan hjälpa mig?

Jag börjar bli smått omotiverad

Välkommen till havsöringsfisket...

Bara att köra på. En gammal vis tes säger att man får en fisk var tionde tur och det är rena slitpengar som krävs. Det börjar släppa lite nu verkar det som så det är bara att nöta på. Annars kommer horngäddan snart och då kan du trösta dig med att få fisk iallafall... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Grattis! Fin fisk.

Dra åt pipsvängen!!

Jag är inte avundsjuk, oooh nej.

Jag vill också ha fisk :(

Så ska dom se ut!

Snyggt!

Fin fisk!

Grattis!

Tack så mycket.

Hade lite tur under själva drillningen av fisken. Det gick ner i tången och tafsen fasna, det var ca en meter djupt så det blev till att köra ner hela armen och försöka håva den under vattnet. Detta var inte enkelt då den hade ca en meter tafs att simma runt med. Tillslut så gör den en liten rusning så att tafsen släpper från tången, och jag kan äntligen håva den.

/Peter

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag ska ner till skåne över påsken och undrar hur fisket ser ut?

Är öringarna mer utspridda och aktiva så här års?

Fiska på dagen eller gryning/skymning?

Hur är det med djurlivet? Leker sandmaskar såhär års?

Tanken är att fisket kommer att bedrivas på syd och/eller västkusten.

Alla tips uppskattas. PM gärna!

MVH Jesper

Redigerad med JesperP
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...