Hoppa till innehåll

Hur sysselsätter ni er offseason?


JesperP

Recommended Posts

Om vintern blir mild kommer jag att fiska mer än vad jag gjorde under sommarhalvåret. Eller fiska och fiska, som orutinerad havsöringsletare så är det mer av kastträning i skarpt läge.

I regel brukar jag inte binda flugor för sommarfiske förrän framåt vårvintern. Nu är det för långt bort att ens tänka på harr och öring. En del havsöringskreationer blir det dock.

Det var visst nåt med ett spöbygge jag talat om men vi får se hur det blir med det...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • Svar 145
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då blir det till att hiva en sillhäckla mot sjögräset. ^_^

Tycker också det är rätt kul att leta sten, letade meteoriter i norrland för ett par år sen. Kompisen hittade en på 3kg 2 veckor efter att jag åkt hem.

På land alltså. :)

Men visst kan du prova slänga sillhäcklan där också men jag tror inte du får något. ;)

Ofan! Meteoriter är väl värda en del också har jag hört!

Jesper

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

1000 dollar kilot låg det på då, nu har det sjunkit en del. Har fått i uppdrag att fösöka få den klyvd, måste försöka hitta nån som gör det snyggt.

Finns väl ett ställe nere i Skåne där konstnärer arbetar med Diabas och finns såg och allt

kommer inte ihåg adressen men tror att dom kan göra det snyggt

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Har ett minne av att meteoritstål (om det är det det rör sig om) måste kallbearbetas.

Det är mycket nickelhaltigt och om man kapar det varmt (vinkelslip,tigersåg etc) eller polerar det med bandslipar eller annan värmealstrande utrustning så leder det till oxidation som förstör ett annars fint damaskliknande mönster.

I övrigt ingen skitspännande metall om man inte har nån nickelallergisk nemesis man vill mota bort.

Bara som tips och tanke sådär.

Är det meteoritsten så spelar det här ingen roll alls.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Går sakteliga upp i vikt, och försöker samtidigt hitta någon som står ut med mig..

Städet säger aldrig nej..

Men annars.. Träning, Redtube och småpysslande. Inga konstigheter... ;)

Är inte du storfiskare? Tror nog du kommer hiva in någon. ;)

Googlade precis redtube..... :ph34r:

Redigerad med JesperP
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Tja, hela år 2012 känns som "off season" om vi måste bli utrikiska.

Men fram till nyår - då öringsäsongen börjar på nytt- gör jag det jag brukar göra. Jobba, älska och skapa goda samhällsmedborgare av ett gäng barn. Flugor binder jag när jag behöver dem, inte när det är mörkt och kallt. Men jag ser fram emot att planera 2013 års underbara fiskevårdsarbeten!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

- Jobbar, jobbar och jobbar...

- Umgås med alla vänner som inte fiskar (träffar aldrig de flesta bekanta under sommaren utan då hörs vi bara genom luren av någon anledning :ph34r:)...

- Hjälper brorsan att bygga hus, kul som fan att köra grävmaskin och grejer, nyttig skola att bygga nåt från grunden...

- Numera en massa fiskevård också, väldigt mycket fiskevård faktiskt :), sjukt kul och intressant, tar nästan all ledig tid och det är det värt...

- Fixar med fiskeprylar, smörjer rullar och sorterar flugor och tafsar...

- Försöker att komma igång med flugbindningen på allvar...

- Testar nya öl-sorter...

- Dricker gamla öl-favoriter...

- Försöker att tänka mig i form, borde börja träna men det blir aldrig mer än just en tanke :blink:...

Vad är det du hittat på bilden Jesper? Var bara tvungen att fråga...

Redigerad med Kricke26
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

- Jobbar, jobbar och jobbar...

- Umgås med alla vänner som inte fiskar (träffar aldrig de flesta bekanta under sommaren utan då hörs vi bara genom luren av någon anledning :ph34r:)...

- Hjälper brorsan att bygga hus, kul som fan att köra grävmaskin och grejer, nyttig skola att bygga nåt från grunden...

- Numera en massa fiskevård också, väldigt mycket fiskevård faktiskt :), sjukt kul och intressant, tar nästan all ledig tid och det är det värt...

- Fixar med fiskeprylar, smörjer rullar och sorterar flugor och tafsar...

- Försöker att komma igång med flugbindningen på allvar...

- Testar nya öl-sorter...

- Dricker gamla öl-favoriter...

- Försöker att tänka mig i form, borde börja träna men det blir aldrig mer än just en tanke :blink:...

Vad är det du hittat på bilden Jesper? Var bara tvungen att fråga...

Bärnsten?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...