Hoppa till innehåll

På önskelistan?


FredrikLovéus

Recommended Posts

Tomten fiskar,det vet ju alla.

Vad har ni på önskelistan inför julen?

Mest på skoj men man vet ju aldrig,nån Edgare kanske har nåt gammalt som ligger och samlar damm som gjorde sig bättre som present åt någon annan... :)

På min önskelista står nog högst en tavla i träram med tre-fyra klassiska fulldressade laxflugor,åtminstonde en av dem skall vara Green Highlander på en bakrund av snyggt brunt papper med namnen på flugorna och deras storlek skrivna under i bläck.

Det skulle förgylla min fiskehörna något fruktansvärt även om jag bara fiskat lax en enda gång och förmodligen aldrig skulle våga ta dem ur ramen för att blöta ner dem (skulle vara om man fick fiska nån av de Skottska älvarna då...)

Det har jag önskat mig bra många år nu,synd att flickvännen inte binder flugor :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett Loop evotec #6 med x-grip. Rulle evotec G4.

Får nog lägga upp ett konto här till sambon så hon ser detta, annars lär det inte dyka upp ngt paket :)

Önskar även att sambon blir intresserad av att fiska fluga och binda dom. Blir liksom lättare att förklara varför man behöver/ vill ha fler saker som hjälper mej att utöva denna fridfulla sysselsättning:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett Loop evotec #6 med x-grip. Rulle evotec G4.

Får nog lägga upp ett konto här till sambon så hon ser detta, annars lär det inte dyka upp ngt paket :)

Önskar även att sambon blir intresserad av att fiska fluga och binda dom. Blir liksom lättare att förklara varför man behöver/ vill ha fler saker som hjälper mej att utöva denna fridfulla sysselsättning:)

Här kör vi på terrorbalans.

Hon förstår varför jag behöver nya linor och varför det är så bra med blått rävhår och jag förstår varför hon behöver ytterligare 10 nystan garn.

Iofs resulterar det i ett trevligt utbyte då och då,jag binder lite flugor till henne (japp hon flugfiskar om än i liten skala) och jag får sköna halsdukar och varma tröjor. :D

Hon har första tjing på eventuella fiskskinn med.

Vilket påminner mig om jag har order på att ta hem 2-3 regnbågar över 2 kg snarast.

Redigerad med Lovéus
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag önskar nog mest att jag träffar rätt i vulgatakläckningen nästa år. Och att Amebix inte har en massa laxar att ägna sig åt då. Skulle kunna tänka mig se ett vak efter kusten med. Det vore något stort. Börjar tro att alla havsöringar som är tagna här i krokarna är photoshoppade.

Redigerad med spawn
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nya vinglas, mjölkglas och en digital stektermometer är mina önskningar.

För ni fattar väl att tomten bara pimplar och står i köket, alltså inga flugprylar -_-

Skriv din adress!

Jag tror att tomten har en digital stektermometer på lager, oanvänd sådan, bör tilläggas. ;)

Redigerad med Cristoffer
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.






















×
×
  • Skapa ny...