Hoppa till innehåll

Fler som har problem med postnord?


Christian1971

Recommended Posts

För ett par år sedan skickade jag ett par Visionvadare för reklamation/reparation.

Dessa vadare dök aldrig upp hos Fly dressing.

Som tur var är Fly Dressing väldigt service minded och skickade ett par nya.....tyvärr i storlek M.

Nåja, mitt tålamod var slut och jag hade redan köpt mig andra vadare.

Polaren blev glad då jag gav bort dessa Visionvadare till honom.

Inget ont som inte har något gott med sig ^_^

Redigerad med Hannu
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Då var det min "tur". Paket skickas den 1:e. Syns att det är inlämnat hos ombudet. Sedan utan uppdatering i 11 dagar. Under tiden gör han som skickat reklamation.

Sen dyker det upp på en sorteringsterminal, hoppets låga tänds då den endast är ett par mil härifrån. Hoppas ha det dagen därpå.

När jag inte sett någon uppdatering eller aviserats på ett par dagar ringer jag in och gör någon slags reklamation jag med. Får mailbekräftelse på det där det även står att jag kan kontakta dem genom att svara på mailet. Har såklart mailat för att se om jag kan göra nåt men inte fått svar (har gått fem dagar nu).

Får en uppdatering till om att det på nytt är på samma sorteringsterminal. Nu var det sex dagar sen, blir att ringa in och höra vad som kan göras härnäst...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ja fy fan... har skickat två leveranser nu till samma kund inom 10 dagar o inget kommer fram..... när jag söker på sändningsnr står det på Postens hemsida = På väg.

Men tro inte att Posten kan tala om vart dom två sändningarna är....... nej utan man får svar att det kommer nog fram snart till mottagaren...... :blink::blink:

Och självklart är dom så jävla fräcka att dom har med sändingarna på fakturan o vill ha betalt för dom.....men leverera sändningarna ska dom tydligen inte...... jävla bedragare :angry:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Får en avi om en försändelse jag väntat på från USA. Att försändelsen byter spårningsnummer då den kommer till Europa och att man inte får det nya automatiskt är märkligt. När jag skall hämta försändelsen på postkontoret (som inte är det närmaste) har den inte kommit, den ligger i Rosersberg. Men då hade jag det nya spårningsnumret i alla fall och efter några dagar är försändelsen faktiskt framme!

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

13 hours ago Cts sa:

Jag har problem med varje paket från dom !

Detta är väl det grövsta !

14993340_1281495481870828_4325956403634257926_n.jpg

14938218_1281527521867624_6887136507454550714_n.jpg

Äsch då, de ber ju om ursäkt så det borde ju vara glömt nu...! ;)

Skämt åsido, om de misshandlar ett paket sådär så borde de f*n ringa upp personligen och informera om det, leverera det separat till dörren och erbjuda kompensation.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

I min nuvarande hemstad har jag bott i 22 år förutom ett litet uppehåll på 8 månader då jag bodde och jobbade i Skövde.

I Skövde fungerade allt klockrent. Inte en enda incident. Väldigt trevlig stad fö! =) Men här hemma har det varit problem från start. Grejor försvinner i posten. De kommer helt enkelt bort permanent. Brev levereras fel, dels att min post kommer till andra, delas att jag får andras post. När man tittar på namn och adress i dessa fall finns ett tydligt mönster; "inte en siffra rätt" enkelt uttryckt. ...så min spaning på detta är att jag tror det beror på ort/person, vissa postanställda gör ett bra jobb, andra har ofta "otur" ;) 

Lite tråkigt när sådant som inloggningsuppgifter till PPM levereras helt fel. Man blir mörkrädd. Inte en siffra rätt i det fallet. Senast igår fick vi två brev. Adresserade till en släkting till mig med samma efternamn. En kvinnlig sådan. Jag köpte en linbricka av butten tidigare i år. Den bara försvann. Butten var så jäkla schysst mot mig att han skickade en annan han hade liggande! :wub:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

16 hours ago Cts sa:

Jag har problem med varje paket från dom !

Detta är väl det grövsta !

14993340_1281495481870828_4325956403634257926_n.jpg

14938218_1281527521867624_6887136507454550714_n.jpg

Texten på klisterlappen skulle kunna ändras till:

Vi ber om ursäkt för att denna försändelse skadats i posthanteringen. Vi rekommenderar att du öppnar försändelsen tillsammans med en representant för PostNord och på plats dokumenterar innehållets skick noggrant, helst med fotografier. För ev ersättningsanspråk, kontakta vår kundservice...

om man ska vara seriös, vill säga. ;)

 

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det här "lyckades" dom med mitt paket..... Bortslitet lock med gäng o allt på spötuben och förstört, avbrutet Tom Morgan spö.... Ingen billig historia kan jag meddela.... Var ända upp på post o telestyrelse nivå för att få lite ersättning... Letade efter vd:n men den fegisen gömmer sig för vanligt folk och är absolut omöjlig att nå för att tala sanning med.... Dom vägrar att släppa fram dig i växel och dom vägrar att ge dig någon annan form av kontaktinformation.... En skam.....

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Riktigt tråkigt på det där Tom Morgan-spöt Tord. Ett nytt butiksspö kan ju alltid köpas igen efter att man gjort sig besväret att söka och få ersättning men sådana spön växer ju inte på träd direkt. 

Jag trodde aldrig att spöt som varit under leverans i tre veckor skulle komma hem utan skador men det var ok. 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

21 minutes ago M.Thors sa:

Riktigt tråkigt på det där Tom Morgan-spöt Tord. Ett nytt butiksspö kan ju alltid köpas igen efter att man gjort sig besväret att söka och få ersättning men sådana spön växer ju inte på träd direkt. 

Jag trodde aldrig att spöt som varit under leverans i tre veckor skulle komma hem utan skador men det var ok. 

Ja, verkligen en tråkig historia. Letat så länge efter ett spöt från T.M och så går det så här.... Det är ju inte bara att köpa ett nytt.... Dels så kostar det "skjortan" och det tar tid att hitta något till salu..... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

4 hours ago pavloshundar sa:

Ja, verkligen en tråkig historia. Letat så länge efter ett spöt från T.M och så går det så här.... Det är ju inte bara att köpa ett nytt.... Dels så kostar det "skjortan" och det tar tid att hitta något till salu..... 

Varför inte skriva ett brev och skicka rek med mottagningsbevis? Arn.se kunde kanske vara något?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

5 hours ago M.Thors sa:

Riktigt tråkigt på det där Tom Morgan-spöt Tord. Ett nytt butiksspö kan ju alltid köpas igen efter att man gjort sig besväret att söka och få ersättning men sådana spön växer ju inte på träd direkt. 

Jag trodde aldrig att spöt som varit under leverans i tre veckor skulle komma hem utan skador men det var ok. 

Ja, verkligen en tråkig historia. Letat så länge efter ett spöt från T.M och så går det så här.... Det är ju inte bara att köpa ett nytt.... Dels så kostar det "skjortan" och det tar tid att hitta något till salu..... 

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Skickade ett paket/påse till @Ismo i fredags, och om allt går som det gå så bör den komma fram idag. Jag har haft tur på de saker jag har skickat och köpt här på forumet. Beställde kläder från Stormberg innan jag åkte upp till Kiruna, de packet försvann, å de skickade ett nytt som kom fram..

Fortsättning följer....

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...