Hoppa till innehåll

Bråviken


rensvind

Recommended Posts

  • 2 months later...

Känns svårt.. Speciellt i denna värmen.. Kom nyss tillbaks från Tjörn o även där va de fan svårt nu... Men vore kul o höra om nån bedriver fiske på östkusten!! Man börjar ju få abstinens..

Ja, det är nog svårt. Får se om jag testar ett pass iaf. Har dock inte fiskat där tidigare så jag vet inte riktigt var jag ska börja... Får kanske reka lite i dagsljus innan ;-)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fiskat i år men prövade för flera år sedan. Då var det nattfiske i juni/juli. Flytning i de lite yttre delarna. Fisk fanns det men blev ingen för mig personligen. Jag skulle tro att det går att fiska igen om några veckor när temperaturen går ner. Det svåra är att hitta platserna. Fisken blir väldigt utspridd när tempen ätär hög

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nja hör med med Leopardbotten men det är sällsynt med bra fiske från land efter havsöring på hösten i Bråviken. Jag har aldrig fått nån trots många försök men har haft kontakt med sporadiska fiskar. Väldigt chansartat skulle jag säga. Ibland haft följen i slutet av september redan.

 

Det egentligen fisket som man kanske skulle kalla för ett vinterfiske, börjar i så fall när leken är över efter utvandrare och det kan ske i december. Leken brukar vara i full gång runt sista veckan i oktober och en bit in i december. Vädret o nederbörd påverkar hur utdraget det blir.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Höstfisket tycker jag är roligare och ibland inte alls svårare än vårfisket. Dessutom får man ofta blankfisk. Man ska dock inte börja för tidigt. 

 

Möjligen har det blivit lite knepigare på senare år...Men våren 2014 var den bästa på länge för min del så jag har stora förhoppningar inför höstfisket.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Aldrig fel att prova. Men inom den närmaste tiden känns området helt fel med tanke på vattendjup och övrig biotop. Tror dock att tidigt vårfiske kan fungera där. Fiskar inte öring överhuvudtaget så här års på östkusten. Men har tänkt att göra några försök i närheten av djupt vatten. Även om vattentemperaturen fortfarande är hög så borde öringen vandra mot sina vattendrag snart och kanske göra sig tillgängliga för oss. Men än så länge borde strömsatta sund i yttre kustbandet vara grejen. Jag kan ha fel, har som sagt ej lagt någon tid på fisket så här års...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























×
×
  • Skapa ny...