Var ute och testade spöet igår. GT - 8.10 #4.
Tog även med mig med en G 8.8 #5.
Båda laddade med en SA Mastery Trout.
Nu kan man inte jämföra en 5.a med en 4.a, men visst fanns det både likheter och skillnader.
Tycker båda spöna passar perfekt med true to weight linor, och jag gillar trout-serien. Fick samma goa djupa känsla med GT-serien
G 5.an flexar lite djupare, både när man viftar och kastar, inte mycket. G-serien flexade lite djupare i mittdelen kontra GT tyckte jag.
Blev helt blown-away när jag började kasta GT-4.an.
Kort kasta med lång tafs levererades minst lika fint som G , men framförallt när man ökade lite på längden och farten på linan.
Då hände det grejer med GT-serien, supertighta loopar - fick känslan att spöet kastade av sig själv.
Av
PatrikJ, · Publicerat