Hoppa till innehåll

Hur ska man agera mot Handlaren efter detta?


Bobbilon

Recommended Posts

Borde hålla käften nu när det lackar mot jul... men kan inte det när samma saga upprepas gång på gång av samma orsaker... Jag tycker att det suger åsnebult att man inte kan vädra sånt här öppet i detta forum. Alla gamlingar vet redan eller kan googla sig till vilka det handlar om - men de lite mer oinsatta åker dit på sån här skit fast de enkelt skulle kunna få sig en heads-up från de som blivit brända ... har svårt att se hur de berörda företagen skulle kunna få bättre feedback än en via tråden: "Fy satan va företaget XXXXX sköter sig dåligt!!" - dessutom skulle det nog snart bli ordning på ordergången i det företaget...

 

Eftersom jag är en cynisk gammal historielärarfarbror så väcks frågan "Cui bono?" snabbt: Vem är forumet till för egentligen? Är det medlemmarnas väl som ligger i fokus eller är det numera främst att betrakta som en skyddad annonsplats för "de stora drakarna"? 

Redigerad med jani
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Borde hålla käften nu när det lackar mot jul... men kan inte det när samma saga upprepas gång på gång av samma orsaker... Jag tycker att det suger åsnebult att man inte kan vädra sånt här öppet i detta forum. Alla gamlingar vet redan eller kan googla sig till vilka det handlar om - men de lite mer oinsatta åker dit på sån här skit fast de enkelt skulle kunna få sig en heads-up från de som blivit brända ... har svårt att se hur de berörda företagen skulle kunna få bättre feedback än en via tråden: "Fy satan va företaget XXXXX sköter sig dåligt!!" - dessutom skulle det nog snart bli ordning på ordergången i det företaget...

Eftersom jag är en cynisk gammal historielärarfarbror så väcks frågan "Cui bono?" snabbt: Vem är forumet till för egentligen? Är det medlemmarnas väl som ligger i fokus eller är det numera främst att betrakta som en skyddad annonsplats för "de stora drakarna"?

Håller med dig jani! Om de nu har 1000 nöjda kunder på varje missnöjd så borde de väl tåla lite kritik?

Jag hoppas innerligt att de tar till sig av kritiken så att deras verksamhet kan leva upp till det goda rykte de trots allt förtjänar som en av Sveriges största och mest välsorterade flugfiskebutiker.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, jag jobbar inte i butiken. Det säkert första gången du gråter ut, men det brukar dyka upp en sån här tråd lite då och då. Folk slår på det stora trumman och skriver både det ena och det andra, men vad hjälper det? Din kompis kan säkert köpa ett gäng flugor på plats.

Jag har själv råkat ut för samma saker, men jag fyller inte internet med mitt hat för det. Sen går det säkert går en missnöjd kund på 1000 nöjda..

tråden dyker upp då och då eftersom informationen om att de är kass inte får stå kvar på detta forum. Om det funnits en stor varning offentligt hade förstagångsköpare sluppit göra misstaget. handla hos mistpool istället

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Håller med dig jani! Om de nu har 1000 nöjda kunder på varje missnöjd så borde de väl tåla lite kritik?

Jag hoppas innerligt att de tar till sig av kritiken så att deras verksamhet kan leva upp till det goda rykte de trots allt förtjänar som en av Sveriges största och mest välsorterade flugfiskebutiker.

välsorterade kan väl diskuteras, de har kompletta produktkataloger på sin hemsida men har du varit i den fysiska butiken. Bindmaterialsektionen är direkt tragisk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tråden dyker upp då och då eftersom informationen om att de är kass inte får stå kvar på detta forum. Om det funnits en stor varning offentligt hade förstagångsköpare sluppit göra misstaget. handla hos mistpool istället

En varning hade även kunnat bidra till att statusen på området förbättrats! Nu kan de större omfattning tuffa på i samma takt och fullständigt skita i hur kunden upplever det... vi pratar ju ändå om Nordens största flugfiskesajt eller hur det nu var? Dåligt omdöme där borde ju vara en hyfsad motivator? Tror t.ex. att M***pool är glada för all positiv kritik de mottar härifrån?

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

välsorterade kan väl diskuteras, de har kompletta produktkataloger på sin hemsida men har du varit i den fysiska butiken. Bindmaterialsektionen är direkt tragisk

På nätet ser den strålande ut - och det är väl det vi diskuterar? Och den skulle ju kunna vara lika strålande som den ser ut i verkligheten om de skötte verksamheten med ordrar, lagersaldon och kommunikation bättre. Det är min poäng. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

På nätet ser den strålande ut - och det är väl det vi diskuterar? Och den skulle ju kunna vara lika strålande som den ser ut i verkligheten om de skötte verksamheten med ordrar, lagersaldon och kommunikation bättre. Det är min poäng. :)

jag trodde att det diskuterades att nätsidan är fullproppad med allt material man kan hitta i produktkatalogen men att verkligheten ser helt annorlunda ut. En apa kan ju klippa och klistra in på sin sida eller? Min poäng är att deras verksamhet gränsar till bedrägeri.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag trodde att det diskuterades att nätsidan är fullproppad med allt material man kan hitta i produktkatalogen men att verkligheten ser helt annorlunda ut. En apa kan ju klippa och klistra in på sin sida eller? Min poäng är att deras verksamhet gränsar till bedrägeri.

Amen, brother! Att påstå att saker finns inne eller att de skickats när det inte är så ska inte premieras! Det är ju sån skit som ska "gnällas" bort! Enkelt att ha en uppdaterad lagerstatusfunktion på hemsidan...  <_<

 

Finns ingen ärlig anledning att hålla douche-bags som beter sig på sådant vis om ryggen. De som gör sådant är i mina ögon medskyldiga till att beteendet kan fortgå.

Redigerad med jani
  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har nog aldrig hört något positivt om denna handlare och har därför valt andra när jag behövt något.

God service går före pris för mig iaf. Jag skulle skriva ett sakligt mail till dem, utan spyor och ilska, länka till denna tråd och ge dem en chans att svara för sig. Är dem inte intresserade, ja då finns det ju en uppsjö andra handlare att välja i framtiden.

  • Like 1
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag trodde att det diskuterades att nätsidan är fullproppad med allt material man kan hitta i produktkatalogen men att verkligheten ser helt annorlunda ut. En apa kan ju klippa och klistra in på sin sida eller? Min poäng är att deras verksamhet gränsar till bedrägeri.

Men på en bra dag borde väl butiken ha ett utbud som iaf är i närheten av det som syns i webshoppen? Bara undrar. Jag har aldrig själv varit i den fysiska butiken.

Är det så här illa hela tiden?

Redigerad med moonshadow
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag tittade på min sida hos denna handlare. Jag har köpt ett par saker förra året. Statusen är ej skickat på alla däremot är de betalda. I verkligheten är de både levererade och betalda....så lagersaldo programmet lämnar en del övrigt att önska. Hade problem med leverans av flytringen, de hävdade att jag inte hade löst ut den och därför skickades den tillbaka. Tog allt som allt typ 3 månader innan jag fick ringen. Skandal!!!

För övrigt håller jag med de som tycker att man inte skall rensa bort dåliga omdömen om handlare.

Detta forum börjar mer och mer likna ett reklamforum för de som betar bäst. Man får absolut inte kritisera någon möjlig reklamkamkund!!!!

Man får dessutom inte göra reklam för någon handlare som inte har betalt reklamplats.

Nästan så man är sugen på att starta en facebooksida där man varnar för oseriösa handlare.

Jag har för övrigt mot bättre vetande beställt vadarbyxor från denne handlare, skall bli spännande och se när de kommer.

/Anders

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

jag trodde att det diskuterades att nätsidan är fullproppad med allt material man kan hitta i produktkatalogen men att verkligheten ser helt annorlunda ut. En apa kan ju klippa och klistra in på sin sida eller? Min poäng är att deras verksamhet gränsar till bedrägeri.

Tänker inte försvara den aktuella butiken men är inte detta synonymt med ett flertal andra svenska butiker.

Har beställt från ett par olika svenska butiker och det är likadant alltid, det går någon vecka och jag hör av mig angående varför jag inte fått beställningen och

svaren är alltid lika, om man får ett svar: Några av sakerna är restade, vill du att vi skickar det vi har hemma.

Beställer jag något i en webbutik så förväntar jag mig att butiken har det hemma.

Svenska handlare borde ta en rejäl titt åt det Finska hållet (Mistpool).

Kan inte vara så svårt att ha aktuella lagersaldon i sin webbutik.

Känner bara till en svensk fiskebutik som klarar detta och det är flugor.se.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att den här tråden tagit lite fart. Jag ska prata med butiken och ge dem en chans att känna till den här tråden. Jag och många andra vill nog veta hur de har mage att Juha en rätt upp i ansiktet. Att genom det sätta mig i en situation som denna. Att dra en lögn, säga att man postat paketet i måndags men inte postat det. Istället vänta till fredag med att posta paketet är snudd på ondska. De visste om min situation. Förklarade de i både skrift och telefon samtal. Att ljuga för att rädda sitt eget skin? Som att jag inte sen skulle se när paketet egentligen kommer iväg. Dessutom skylla på posten. Deras lögn drog bort mina förutsättningar att få tag i saker på annat håll och de var väl medveten om detta. Allt för att de för stunden kunna slingra sig.

 

Det här är viktigt. Hade jag känt till att det var den här moralen, att de har det här sättet att förhålla sig till kunder, då skulle jag aldrig handla där. Tror ingen normalt funtad skulle välja den butiken om de visste hur de kunde bli behandlad. Vissa tycker att jag ska släppa det. Rycka på axlarna. Jag vet inte vad de här personerna har för moral själva men det känns otroligt svagt. Det den här butiken, de här människorna gjorde mot mig är så nära ett bedrägeri man kan komma. Ska samhället kunna fungera med människor och butiker mm. som har det här sättet att föra sig? Det måste komma upp till ytan så fler folk inte blir drabbad. Det är som virus, rasister, parasiter, sjukdomar osv. Vi måste hjälpas åt att mota bort sån här skit. Jag tackar alla som är med och tillför till det. Ni som accepterar ett beteende som den här butiken för samt motarbetar denna tråd ber jag hålla sig utanför. För mig är ni av samma värde som snubben i butiken som faktiskt blåste mig och satte mig i en riktigt sur situation. Skärp er..

Redigerad med Bobbilon
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl om man vill att dem slår igen butiken eller blir bättre i sin hantering av ordrar?

Jag jobbar på SSAB och där tjatas det om dessa tre saker: Kundens affär i fokus, Steget före och Äkta.

Inga kunder = Ingen verksamhet, och få verksamheter är fria från konkurrans.

Jag övertygad om att ägaren vill ta del av detta missnöje.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Det hör till god ton att den som anklagas får möjlighet att publicera sin version. Samtidigt som den anklagande parten gör det. Annars blir det bara ensidigt påhopp av alltsammans...och det är alldeles för mycket av den varan på nätet.

Det hör till god ton. Det är mycket som hör till god ton men det fungerar inte så i praktiken. Jag är ledsen för det. Men man måste börja någonstans om man vill få upp det här till ytan. Jag tycker de hör till god ton att varna andra. Den här butiken har själva börjat med att sätta tonen, jag för den vidare, står för det och hoppas att de får ett rykte som de förtjänar. Välkommen till edge, ett forum där man ska kunna ta del av sånt här. Jag hoppas verkligen butiken. Tar del av det här också.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.























  • Inlägg

    • Ojj....men....Hur mår du själv egentligen?  
    • Det mesta som Benno skriver verkar ju stämma vad jag kan bedöma. Det är väl slutsatserna som dras och en del påståenden som är märkliga. Att co2 är en växthusgas är väl de flesta överens om. Den bidrar till uppvärmningen och driver då på halten av vattenånga i atmosfären som som är den faktor som ger högst effekt när det gäller uppvärmning. Alltså en klassisk 1+1=3 Växthuseffekten är naturlig, utan den hade det inte funnits något liv på Jorden. Det som kan bli problematiskt är när effekten ökar eller minskar. Det påverkar oss nämligen – ibland rejält.
    • Går det att ändra vevriktningen (från höger till vänster) på en "Ingvar of Sweden Classic 65" -rulle ? I så fall, nån som kan säga hur man gör detta ? Tacksam för info ! Leif
    • Både vind och kärnkraft står sig bra när det gäller co2. Idag räknar man väl minst 30 år livslängd på vindkraften då är man ju väldigt nära kärnkraftsiffror. 
    • Nu är jag ju inte någon PHD men jag tycker det ser ut som att vind står sig rätt bra mot kärnkraft och sol inte gör bort sig helt också: https://www.nrel.gov/analysis/life-cycle-assessment.html    
    • Luft består av: - 78% kväve - 21% syre Det är så gott som allt‼️ Små restgaser dock. - 0,93% argon - 0,0415% koldioxid(knappt mätbart att ppm används) Människan globalt bidrar med 4% av 0,0415% blir 0,0012% Sverige bidrar med 0,14% av 0,0012% blir 0,000168%(försumbart‼️) Luftens koldioxidhalt är inte skrämmande hög, utan skrämmande låg Ökande koldioxidhalter är inte livshotande, utan starkt livsbefrämjande De ger mera mat åt växterna och därmed även åt djur och mikroorganismer. Det har gett oss en grönare värld, förbättrad livsmedelsförsörjning. - ger växterna möjlighet att spara vatten genom att bilda färre klyvöppningar - stärker växternas näringsupptag, motståndskraft mot ozon, och tolerans mot höga temperaturer - gynnsam för växter. Koldioxiden bleknar i jämförelse med vattenånga‼️ Atmosfären innehåller ett par procent vattenånga som är 4 gånger effektivare än koldioxid som värmeabsorberande växthusgas och föreligger i 40-80 gånger högre koncentration i de lägre luftlagren‼️ Flera gånger i historien, helt naturligt har varit varmare än idag, utan att brinnande klimatnödläge infunnits‼️ Både bronsåldern, romartiden och medeltiden var varmare, TROTS lägre koldioxidhalt. - Vi har global nedkylning om vi sätter referenspunkten 4000 år sedan, där temperaturen sjunkit med över 2°C‼️ - Vi har global uppvärmning om vi sätter referenspunkten 200 år sedan, där temperaturen stigit med 1,2°C‼️ Allt beror på vart man sätter sitt referenspunkt‼️ Vi har precis lämna värmeperiodens(Holocen) kallaste period, lilla istiden(1850) efter oss, där lidande, död och missväxt härjade som mest. Då är det naturligt att det blir varmare, annars hade vi varit kvar i lilla istiden‼️ Bronsåldern: - Grönland: Grönskande ängar, goda betesmarker med spannmålsodlingar - Skandinavien: långt upp norrut vindruvsodling Dessa är inte möjliga idag pga  mycket kallare klimat‼️ Under medeltiden: - Glaciärerna i Alperna var mindre då än nu. - Lövskogsgränserna i Eurasien låg högre då än nu. - Islänningarna anlade bondgårdar på mark som numera är täckt av glaciären Vatnajökull. Temperaturen långsiktigt har sjunkit de senaste 4 000 åren med över 2°C, dvs vi har klimatförsämring‼️ Befinner vi oss fortfarande mitt i en brinnande klimatnödläge, klimatkris som msm påstår❓️
    • Vad jag inte förstår är hur man kan välja ignorera 99 av 100 forskare. Om din bil larmar för låg oljenivå och du frågar 100 bilmekaniker vad du skall göra. 99 säger att du skall fylla på olja och även byta med lämpliga intervall. En svarar att du behöver inte göra något, att nivån sjunker är helt normalt oljan kommer räcka bilens livslängd ut. Kommer du köra det billiga alternativet? Rent sakligt finns det ju inget fel i alternativ två. Men du kommer ju få ett motorras förr eller senare med alternativ två.    
    • Stör inte i cherry pickingen som pågår. 
    • Jag kunde varit tydligare där men annars tycker jag inte vi säger emot varandra direkt. Jag la ingen vikt i hur det ska ske. Vilken form utan energiproduktion har jag ingen direkt preferens om så länge det inte handlar om att förstöra för fiske.   Jag tror heller inte det är något man konsumerar sig ur som en del helst vill göra. Genom att köpa en ny elbil och köpa till någon klimatkompensation till flygresan. Det jag tydligare kunde sagt är att det är för oss själva vi förstör. Det är för oss själva vi riskerar att rubba ett system så vi får svårt att överleva.  Jorden har gott om tid på sig att återhämta sig och bryr sig inte om människor.  Så att anta en försiktighetsprincip med ett system vi inte helt vet fungerar och blir svårt att återställa känns ganska rimligt. Det är ett experiment som är svårt att ta om.    Jag tror också att man gör klokast i att lyssna på vad majoriteten av forskarna säger kring det här. Jag tror inte forskarna missar enkla detaljer som vilken funktion koldioxid har. Jag tror också om det finns stora felaktigheter i det som sägs så hade dessa slagits hål på omgående. För det som har mest att förlora på detta är ju inte direkt fattiga och saknar makt. Den enda industrin med likande makt är väl Google och Facebook?
    • Fick hem de jag beställde via Favoptic för ca en vecka sedan och har fått använda dem ett par gånger vid fiske. Vulgatan är i full fart här. Total kostnad var 1800 och än så länge har jag inget att klaga på. Valde 80% solskydd och brun-gul lins. Gillar dem skarpt än så länge. Bågen är väl det som är lägst kvalitet, man får vad man betalar för helt enkelt. Någon random Rayban-kopia gick jag med och den sitter bra osv men man märker att den är plastig liksom.
  • Ämnen

  • Bilder

×
×
  • Skapa ny...