Jump to content

Reatråden - Billigt just nu!

Recommended Posts

• 3 months later...
  • 3 weeks later...

Xxl sisjön, om ngn vill ha ett garmin-iskit 

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/garmin-portabelt-kit-med-vaska-striker-.html?gclid=EAIaIQobChMI87jZy93t_QIV4gZ7Ch0F_welEAQYASABEgIuj_D_BwE

350:-, typ värt bara för batterie å liten snabbladdare…

jag sitter å försöker knö in mot 9”, det går nog men lite tight å obalanserat…

fanns 2 igår, jag klippte ett… 

Knäpp premiär idag för min del. Uppe före frugan var vaken och ut. Fyra kast senare i -1 grad och ca 12 mps frös jag duktigt om fingrarna. Drog några till och åkte hem. Frugan var vaken och inte glad. Mysko så jag frågade vad det var. Hon informerade mig om att jag hade visst glömt något. Va? Vi skulle till Ullared idag! Eh...

Jaja. Skitväder så bara att duscha och göra sig i ordning och se glad ut. Där var det den vanliga shoppingbrottningen/stock car racet med kundvagnar så jag flydde ner i källaren för att andas lite på slutet innan köandet tog vid. Då händer det. En kvinna ur personalen svänger ut ur en av deras lageringångar med ett gäng spötuber i famnen. Lägger på en hylla och in på lagret igen. Jag tänkte väl mest att vad fasen jag får la kolla iaf. Ja. Det var sage i alla tuber! Äldre serier, jag såg method, salt och pulse. Jag lyckades hitta ett pulse 596 för 2495, men där nog 7-8 stycken till kvar i hyllan av blandade klasser och serier. Happy shopping!

• Like 1
  • Haha 6

On 3/28/2023 at 8:48 AM, At700 said:

Screenshot_2023-03-28-08-39-17.jpeg

Jag köpte ett sånt set till grabben, jag fick en ”Flystarter II” och blev mycket ledsen..🤨

Det kastar ju typ minst lika bra som mina premiumspön som idag kostar över 10 000:- plus rulle och lina för typ 5000:-, visst är inte samma balans i spö och rulle men det kan man väl ta när det kostar 14600:- mindre..😂😂

• Like 3

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Tips för er som går i köpatälttankar

xxl kör 40% på allt från Helsport👍

klippte själv ett Ringstind 2 Pro, dessvärre hade de inte footprint till den nyare modellen så det blir å köpa till fullpris…

tips nr två, har ni äldre Helsport-tält, före 2018 så är det sjuka reor på Footprints till dessa tält.

• Like 2

• 1 month later...

Om du är på väg att köpa vadare och kan tänka dig Guideline Laxa 2.0 så får du just nu Laxa 2.0 el 3.0 vadarskor med filtsula på köpet hos Fishline. Vill du ha gummisula får du lägga på en hundring.

https://fishline.se/guideline-laxa-20-vadare-med-laxa-2030-vadarskor/

• 1 month later...
13 hours ago, thecaddis said:

Billiga vadare, sovsäckar, tält mm samt rabatt på Orvis Recon och Orvis Helios mfl spön på XXL's säsongrensning

https://www.xxl.se/kampanj/v36?sort=expensive

GL-vadare för 650:- tycker jag låter schysst om man inte ska ut på expedition med dem utan enkelt kan reklamera vid ev. läckage.

Edited by M.Thors
  • Like 1

31 minutes ago, M.Thors said:

GL-vadare för 650:- tycker jag låter schysst om man inte ska ut på expedition med dem utan enkelt kan reklamera vid ev. läckage.

https://www.xxl.se/guideline-inwater-wader-vadarbyxor-gra/p/1151706_1_style

de där... ja det var verkligen billigt, kostar aningen mer än vad vissa tar för sina vadarbälten :)

• Like 1

Japp köpte 2 par för att testa. Ena paret sydde jag om till midjevadare.

Har tidigare haft budgetvadare som höll väldigt länge och mer påkostade som inte alls

hängde med under en lägre period. Känns som om att det handlar mycket om tur vilket par man får tag på.

• Like 2

• 2 weeks later...
3 hours ago, At700 said:

De är stora i storlek smal är som medium.

Köpte dessa förra vintern och använde i flytring och på det tidiga havsöringsfisket. Fantastiskt bra, isolerar rejält mot vadarna, frös inte ett dugg. Är 190cm och har large men de är ganska stora i storleken som sagt. Är nog gränsfall att jag skulle kunna ha medium men är man 185cm eller mindre är det nog inga problem med medium. 200 spänn är ett riktigt kap.

Edited by Lodjur
  • Like 1

Funderade på!..MERINO ULL! (DYRT!)

I alla tänkbara plagg..

Syntet luktar Skunk!..efter en kort tid..

Merino Ull!..Är det kallt..så håller den en varm..å tvärsom.

En vädrar plagget..slipper dessutom att tvätta den så ofta..

Lite fel tråd att publicera detta..men kanske trots allt blir billigt i längden.?

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...